חדשות בארץ

שימוש ציני בסמל נורא: הילדים התבקשו להכין טלאי צהוב

תלמידי כיתה ה' בבית ספר בכפר יונה קיבלו משימה בשיעורי הבית: "הכינו טלאי צהוב וצרפו אמירה אישית"

אא

הורים לתלמידי כיתה ה' בבית הספר היסודי הדר בכפר יונה, נדהמו לגלות ששיעורי הבית של ילדיהם כללו הכנת טלאי צהוב, וצירוף אמירה אישית.

במסגרת שיעורי הבית, קיבל כל תלמיד קיבל דגם של טלאי והתבקש להניח אותו על בד צבעוני מחולצה ישנה, לגזור במדויק ולרקום את שוליו. בנוסף, שלחה המורה דף המיועד להורים ובו הוראות איך יש לבצע את המשימה.

"אני בעד לתת לילדים שלי לבטא את עצמם, אבל אם יש משהו שלעולם לא ארצה שהילדים שלי יזדהו איתו ברמה אישית, זה טלאי צהוב", אמרה אחת האימהות ל-ynet. לדבריה, "יש לכבד את זכר הנרצחים בשואה, אבל הדבר צריך להיעשות באופן מבוקר, בגילים המתאימים. מכאן ועד לתת לילדים להכין טלאי ש'מבטא אותם' - המרחק גדול. אני לא רוצה שהילדה שלי תבטא את עצמה באמצעות טלאי צהוב שהנאצים הכריחו את היהודים לענוד. זהו סמל לדיכוי, להשפלה ולפגיעה ביהודים וזו זילות של השואה".

(צילום אילוסטרציה: גילי יערי / פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: גילי יערי / פלאש 90)

"המשימה הזאת מחרידה ומקוממת", הוסיפה. "זה שימוש ציני בסמל נורא ובנושא כאוב. היהודים עברו זוועות. מיליונים נספו, ועכשיו מבקשים מילדים להכין טלאי צהוב, ועוד כזה שיבטא אותם?".

ההיסטוריונית ד"ר תמר קטקו ציינה כי במשימה האמורה נחצו כל הקווים האדומים. "נראה כי החיפוש הבלתי נלאה של עשייה מחוץ לקופסה גרם לכך שהקופסה עצמה נמחקה. טלאי צהוב איננו עוד מכשיר בארגז הכלים הפדגוגי. הוא לא חלק ממשחק מונופול. הוא אייקון היסטורי. לאומי. אנושי. כבת לשורדי שואה, כמי שאיבדה את כל בני משפחתה עטורי הטלאים הצהובים אני משמיעה קול זעקה. נראה לי שמישהו כאן הלך לאיבוד".

תגיות:טלאי צהובטלאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה