חדשות בארץ

היועץ המשפטי אישר את חוק הנאמנות של מירי רגב

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט אישר את חוק 'נאמנות בתרבות' אשר יזמה שרת התרבות, ח"כ מירי רגב. לפי הצעת החוק תאופשר שלילת תקציבים מגופי תרבות אשר פועלים נגד המדינה

אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט אישר היום (ד') את חוק 'נאמנות בתרבות' אשר יזמה שרת התרבות, ח"כ מירי רגב. לפי הצעת החוק תאופשר שלילת תקציבים מגופי תרבות אשר פועלים נגד מדינת ישראל.

בתגובה לאישור החוק על ידי היועץ המשפטי, אמרה רגב: "אני גאה ושמחה לבשר שמוסד תרבות שיחתור תחת המדינה לא ייהנה מתמיכתה. לראשונה, משרד התרבות, שנושא באחריות מימון מוסדות תרבות, מקבל לידו גם את הסמכות הנדרשת להבטיח שמוסדות התרבות הם לא מעל החוק".

רגב הודתה ליועץ המשפטי לממשלה: "אני מודה למשרד המשפטים שאיפשר לי לממש את המדיניות שלי לפיה הפה המתיר הוא גם הפה האוסר. זה הישג גדול לדמוקרטיה שלממשלה נבחרת יהיה חופש מימון, החופש לבחור מה מדינת ישראל תממן, על פי חוקיה, ערכיה ומדיניותה".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

"אני מאמינה שהחוק הזה יעבור ויבטיח שמדינת ישראל תתקצב ותממן רק גופי תרבות שנאמנים לחוקי המדינה, זה דבר שצריך להיות מובן מאליו. חופש הביטוי הוא נשמת אפה של הדמוקרטיה ואני אלחם עבורו אך באותה מידה אלחם עבור חופש המימון ובשום פנים ואופן לא אאפשר עברה על חוקי המדינה במסווה של חופש ביטוי".

ממשרד המשפטים נמסר: "ההסדר שאושר מבחינה משפטית על-ידי היועץ המשפטי לממשלה מהווה תמונת ראי של ההסדר שקיים כבר היום בחוק יסודות התקציב, שמאפשר שלילת או הפחתת תקציב מגוף המתוקצב על-ידי המדינה, אשר פועל לשלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, מסית לגזענות, לאלימות או לטרור, תומך במאבק מזוין נגד ישראל או במעשה טרור נגד ישראל, מציין את יום העצמאות או יום הקמת המדינה כיום אבל, או עושה מעשה של השחתה או ביזוי פיזי הפוגע בכבוד דגל המדינה או סמל המדינה".

תגיות:מירי רגבהצעת חוקחוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה