דמויות ביהדות

הבבא סאלי הודיע "התפילה התקבלה", והילדה התעוררה

רבה של מגדל העמק, הרב יצחק דוד גרוסמן סיפר על נס שהיה עד לו: הרב גרוסמן הגיע לבבא סאלי לבקש שיעתיר בעד ילדה שהרופאים קראו למשפחתה להיפרד ממנה. הבבא סאלי העתיר בתפילה חרישית, והודיע לפתע: "התפילה התקבלה". באותו הרגע, הילדה פתחה את העיניים

(צילום: Shutterstock)(צילום: Shutterstock)
אא

רבה של מגדל העמק, הרב יצחק דוד גרוסמן סיפר במהלך התכנית 'סיפורה של מדינה' בערוץ 20 על נס מצמרר של הבבא סאלי, אשר היה עד לו.

הרב גרוסמן סיפר על בתו של הרב מנשה שטרן מאנגליה, אשר היתה שרויה בין חיים למוות במצב קריטי לאחר שנפלה מקומה רביעית: "היה יהודי מאנגליה שהיה מאד מקורב לבבא סאלי, בשם הרב מנשה שטרן. הרב שטרן אשר נפטר לא מזמן, היה צדיק גדול".

"למנשה שטרן היתה בת שנפלה מהקומה רביעית, ונהפכה לצמח. אחרי שבוע ביום שישי קראו הרופאים למשפחה, ואמרו 'העניין גמור'".

הרב גרוסמן סיפר כי הרב שטרן ביקש ממנו לבקש מהבבא סאלי שיתפלל לרפואתה של בתו: "הרב שטרן ידע שאני ואחי מקורבים לבבא סאלי, אז הוא צלצל אלי והתחנן שנלך לבבא סאלי שיתפלל כי למעשה קראו למשפחה להיפרד".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

הרב גרוסמן סיפר כי בערב שבת כשהגיעו לבבא סאלי, הוא כבר היה מוכן לשבת: "אז באנו לבבא סאלי, זה היה יום שישי. הוא היה כבר מוכן לשבת עם הג'לבייה הלבנה, סיים שנים מקרא ואחד תרגום, ואז הוא עושה תנועה עם הידיים של 'מה קרה'?. הוא הבין שמשהו קרה. אמרנו: 'הרב מנשה שטרן צלצל, שהבת שנפלה'".

הרב גרוסמן סיפר על תפילת הבבא סאלי, והרגע בו הודיע כי התקבלה: "הוא סגר את החומש, והתחיל להתפלל. בתוך התפילה הוא ממלמל ומוריד את הראש, ופתאום הוא הרים את הראש ועשה ככה (במחיאת כפיים): 'התפילה התקבלה', ככה במילים האלה. באותו רגע שהוא אמר 'התפילה התקבלה', הילדה פתחה את העיניים. הילדה גדלה בריאה ושלמה, והיא כבר סבתא".

תגיות:הבבא סאליבבא סאליהרב גרוסמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה