חדשות בארץ

שר הביטחון: חמאס חופר מנהרות התקפיות

במסגרת התרגיל Juniper Cobra ביקר שר הביטחון, משה יעלון ביחד ושגריר ארה"ב, דן שפירו באניית חיל הים האמריקני. במהלך הביקור אמר יעלון כי: "בחמאס כמובן חופרים מנהרות, גם מנהרות הגנה וגם מנהרות התקפיות"

אא

שר הביטחון, משה יעלון ביקר היום (ב') ביחד עם שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו באניית חיל הים האמריקני USS carney, שמשתתפת בתרגיל 2016 Juniper Cobra.

יעלון שיבח את הידידות האמריקנית עם ישראל: "התרגיל הוא דוגמא נוספת ליחסים המאוד מיוחדים, המאוד עמוקים והמאוד חשובים בין ארה"ב ידידתנו הגדולה, לבין מדינת ישראל".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

"הערכתי הרבה לצוות האנייה, לאנשי צבא ארה"ב, ולפנטגון על היחסים המיוחדים עם משרד הביטחון ולממשל האמריקאי בראשותו של הנשיא אובמה על התרומה העצומה לביטחוננו".

בהמשך הביקור התייחס שר הביטחון לאיומי הרקטות מרצועת עזה: "לגבי רצועת עזה, אנחנו מאז מבצע צוק איתן, כבר יותר משנה וחצי נהנים משקט חסר תקדים. חמאס לא ירה אפילו כדור אחד".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

"נכון הוא מתעצם, זה ברור לנו ולא חשבנו לרגע שזה לא יקרה. חמאס גם מנסה להתחמש ברקטות, אך לא באותה ההצלחה שהייתה קודם. משום הקושי להבריח היום מבחוץ, הוא נאלץ לייצר את הרקטות, ולכן אנחנו רואים הרבה ניסויים לעבר הים. יש מחסור גם בחומרים ליצור רקטות והם מנסים לאלתר".

יעלון אמר כי חמאס ממשיך לחפור מנהרות התקפיות, והזהיר מפני תגובה ישראלית: "בחמאס כמובן חופרים מנהרות, גם מנהרות הגנה וגם מנהרות התקפיות".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

"איננו משלים את עצמנו, ואנחנו במקביל נערכים לאפשרות שמתי שהוא ואני מקווה רחוק ככל שאפשר, תיפתח עוד פעם חזית מדרום ונצטרך להתמודד עם זה. איננו שוקטים על השמרים, לא לגבי האמצעים ההגנתיים שלנו ולא לגבי האמצעים ההתקפיים שלנו".

שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו הצהיר במהלך הביקור כי הקונגרס האמריקני אישר תקציב מיוחד לפיתוח אמצעיים לאיתור וחיסול המנהרות: "ישראל וארה"ב עובדות ביחד לפיתוח אמצעים טכניים לגילוי וחיסול מנהרות, והקונגרס אף אישר תקציב מיוחד שהביא להתקדמות בפיתוח. ישנה התקדמות חיובית".

תגיות:שר הביטחוןחמאסאיום המנהרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה