חדשות בארץ

זהירות: חוברות מיסיונריות בתיבות דואר בירושלים

תושבי שכונת בית הכרם בירושלים נדהמו לגלות חוברת מיסיונרית בתיבות הדואר שלהם

אא

בסוף השבוע האחרון חולקו חוברות מסיונריות בשכונת בית הכרם בירושלים, תחת המסווה "התנ"ך - סוד חיי הנצח". החוברות ערוכות בצורה מתוחכמת כך שבתחילה אין מילים המזכירות נצרות או "הברית החדשה".

תושב השכונה, ניר מנוסי, כתב בדף הפייבוק שלו היום: "למי שנתקל בפמפלט הזה, "התנ"ך - סוד חיי נצח", בתיבת הדואר שלו: ראו הוזהרתם, מדובר בחוברת מיסיונרית נוצרית".

"זה שייך לז'אנר הקלאסי של הוכחת הנצרות מפסוקים בתנ"ך, אך מעט יותר מתוחכם: אין בו מלה מפורשת על הנצרות ואף ציטוט גלוי מהברית החדשה, אלא פשוט הכל מושך לשם בדחיפות יותר ויותר ברורות" כתב מנוסי. "אך אין שום ספק שלשם זה מוביל, ובסוף יוצא המרצע מן השק ומגיעים לברית החדשה".

החוברת, שנכתבה במטרה להפיל יהודים ברשת המיסיון, מעוצבת בצורה נחמדה וכאילו מדברת על התנ"ך. לקראת סוף החוברת מתחילים להופיע ציטוטים מ"הברית החדשה", זאת ללא מראי מקומות, שעלולים להפחיד את הקורא. בשלב מסוים אפילו אותו האיש נכנס לתמונה.

שמו של הקובץ הנוצרי "הברית החדשה", מסתמך על הפסוק בירמיהו (לא, לג): "הנה ימים באים... וכרתי את בית ישראל ואת בית יהודה ברית חדשה, לא כברת אשר כרתי את אבותם ביום החזיקי בידם להוציאם מארץ מצרים".

עם זאת, באותו פרק עצמו מופיעה הוכחה ניצחת לכך שהבורא לא יחליף את עמו ישראל לעולם, וכה נאמר (פסוק לו): "אם ימדו שמים מלמעלה, ויחקרו מוסדי ארץ למטה, גם אני אמאס בכל זרע ישראל על כל אשר עשו נאום ה'". ה"מצודות דוד" מסביר את הפסוק כהוכחה לכך שעם ישראל לא יומרו בעם אחר, באמרו: "כמו שאי אפשר למדוד גובה השמים ולחקור במדידה עומק יסוד הארץ, כן לא אמאס בישראל בעבור פשעם". 

תגיות:מיסיונריםנצרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה