חדשות בארץ

בכיר המוסד לשעבר: "הדיווח על רון ארד – סיפורי סבתא"

ראש חטיבת שבויים ונעדרים לשעבר במוסד, רמי איגרא, מתייחס בביטול מוחלט לעדותו של האזרח הלבנוני

אא

ראש חטיבת שבויים ונעדרים לשעבר במוסד, רמי איגרא, מתייחס בביטול מוחלט לעדותו של האזרח הלבנוני, שסיפר בחקירתו על כך שהנווט הישראלי מת ב-1988. לדברי איגרא, מדובר בסך הכול בניסיונו של הלבנוני להוכיח כי לא שיתף פעולה עם ישראל.

"רון ארד נעדר מה-3 למאי 88', כאשר נערכה פעולת מיידון", אמר איגרא. "הוא הושאר בתאו על ידי שומרים שיצאו לפעולה וכשחזרו הוא לא היה. על כך נבנו כמה תיאוריות ונאספו מידעים שהצביעו  על כמה אפשרויות, שאחת מהן היא שבאותו יום ממש האיראנים, שידעו על פעולת מיידון, ניצלו את ההזדמנות של היעדרות השומרים כדי לקחת את רון, במסגרת עסקה בין נציגי אמאל ועימאד מורנייה שהיה אז המתאם של האיראנים וחיזבאללה בבירות".

"גם חיזבאללה וגם אנחנו התבשרנו על ידי וואפיק סאפה, האחראי על שבויים בחיזבאללה, שעימאד מורנייה הקדיש מאמצים רבים כדי להשיג מידע על רון ארד, ובמסגרת זו, במסגרת מלחמת לבנון השנייה, שלח עצמות ומידעים כמו המצנח ודברים אחרים", אמר ראש חטיבת שבויים ונעדרים לשעבר.

רון ארד (צילום: פלאש 90)רון ארד (צילום: פלאש 90)

"להערכתי המידע של קונטאר הוא עורבא פרח" הוסיף. "לעומת זאת, הטענה הלבנונית מהשבוע שעבר על מעורבות מורנייה למצוא סימנים על רון ארד מחזק את הגרסה שרון לא נמסר לאיראנים. גורלו נקבע אמנם באותו לילה, אבל בנסיבות אחרות".

על קונטאר, האזרח הלבנוני, המעיד כי ראה את רון ארד ב-1988, אמר בנחרצות: "סביר להניח שהוא ממציא, כדי להראות שהוא לא שיתף פעולה עם מפעיליו. אין קשר בין הפלג הסורי שבו הוא היה פעיל לבין מי שהחזיק את רון ארד. רון ארד הוחזק על ידי אמאל, ויש עליו מידע עד 1988, בעיקר ממכתבים שאמאל הסכים לעשות עליהם עסקאות עם ישראל".

איגרא חוזר ואומר בתוקף: "יש לנו לבנוני הזוי. כל הזמן יש הזויים מסוגים שונים, בעיקר כאלה שחושבים שאפשר לקבל מישראל כסף תמורת מידע ויוצרים קשר מערכת המודיעין הישראלית עם אלף אלפי סיפורי סבתא מסוגים שונים, והנה לנו סיפור נוסף. ההבדל הוא שהפעם הסיפור מופיע בבית המשפט ותוך כדי שפיטת מי שחשוד בריגול לטובת ישראל".

"המידע הזה לא מרגש אותי והוא לא משנה דבר במערכת המודיעין הישראלית. זה סיפור טוב לחדשות ותו לא", מסכם איגרא, ולדבריו, גם בבית המשפט הלבנוני לא יקבלו את הסיפור.

תגיות:רון ארד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה