חדשות יהדות

הרב יצחק יוסף: מצווה להלשין על נהגים מסוכנים

במהלך שיעורו השבועי של הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, התייחס לאסון הנורא בקו 402 של אגד. הרב אמר כי לפי ההלכה מצווה להלשין על נהגים מסוכנים כדי למנוע את התאונות האלה מפני פיקוח נפש

אא

במהלך שיעורו השבועי של הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, התייחס לאסון הנורא בקו 402 של אגד. הרב אמר כי לפי ההלכה מצווה להלשין על נהגים מסוכנים כדי למנוע את התאונות האלה מפני פיקוח נפש.

 

לדבריו: "לפי ההלכה אם אדם רואה נהג שמשחק בטלפון וכותב כל מיני דברים, צריך מיד לפנות למשטרה ולהגיד מספר רכב זה וזה כותב בטלפון באמצע הנסיעה. תהיה 'מויסר', זה פיקוח נפש הדברים האלה. ואם רואה נהג שעוקף מימין, עוקף משמאל ומשתולל בכביש, מיד יעקוב אחרי מספר הרכב שלו ויטלפן למשטרה ויגיד כי פלוני ככה מתנהג, מצווה להגיד".

עוד הוסיף: "או אם יש לו איזה שכן שהוא מבקש רישיון נהיגה ולומד נהיגה, והוא מכיר את השכן הזה כשתיין גדול שינהג שתוי. מותר להלשין עליו למשרד הרישוי. כל שכן אם לשכן שלו יש חס ושלום חולי הנפילה, מותר לטלפן למשרד הרישוי ולהגיד 'רבותי לפלוני יש מחלת הנפילה', חס ושלום הוא יכול ליפול באמצע הנהיגה ולקבל התקפה, זה פיקוח נפש".

לסיום אמר הרב כי: "אם תגיד אני מזיק לו, הוא רוצה לנהוג, רוצה פרנסה להיות נהג מונית, לעבוד באוטובוס. מה זה להזיק לו, זה פיקוח נפש הדברים האלה. לכן מצווה להלשין על דבר כזה, כדי למנוע את התאונות האלה. אדם צריך לשמור על חוקי התעבורה".

תגיות:הרב יצחק יוסףתאונהתאונות דרכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה