חדשות בעולם

המנצחים הגדולים: קלינטון וטראמפ

הילרי קלינטון ניצחה בפריימריז הדמוקרטי בנבדה, בעוד דונאלד טראמפ הביס את כל חמשת המועמדים האחרים בפריימריז הרפובליקני בדרום קרוליינה

אא

עם תום ספירת הקולות אתמול בלילה, הוכרזו בארצות הברית שני מנצחים: הילרי קלינטון ניצחה בפריימריז הדמוקרטי בנבדה, בעוד דונאלד טראמפ ניצח בפריימריז הרפובליקני בדרום קרוליינה.

בנבדה גברה קלינטון על יריבה, הסנאטור הסוציאליסטי ברני סנדרס, עם 52.7% מהקולות. הניצחון היה קריטי לקלינטון, שנחלה תבוסה בפריימריז הקודמים ביו המפשייר וניצחה ניצחון דחוק מאד בפריימריז של איווה. בנאום ניצחון בלאס וגאס אמרה קלינטון לתומכיה כי: "היו כאלה שהטילו בנו ספק אך אנחנו מעולם לא הטלנו ספק זה בזה. זהו הקמפיין שלכם". הסקרים בשבוע שעבר הראו אחוז תמיכה הולך וגדל בסנדרס, כך שניצחונה של קלינטון לא היה ברור בימים האחרונים.

בדרום קרולינה, דונאלד טראמפ ניצח בפריימריז השני ברציפות כשזכה ל-32.5% מהקולות. עם זאת, בניגוד למפלגה הרפובליקנית בה מתמודדים כרגע רק שני מועמדים, שישה מועמדים מהצד הרפובליקני התמודדו בפריימריז בדרום קרוליינה. מי שהגיע למקום השני הוא הסנאטור מפלורידה, מרקו רוביו, שגרף 22.5% מכלל הקולות. למרות המקום השני, התוצאה נחשבת טובה מאד לרוביו שנחל מפלה כבדה בפריימריז הקודם בניו המפשייר, שם הגיע למקום החמישי בלבד.

המנצחים קלינטון וטראמפ (צילום: shutterstock)המנצחים קלינטון וטראמפ (צילום: shutterstock)

הסנאטור טד קרוז מטקסס הגיע למקום השלישי עם 22.3% מכלל הקולות של מצביעי דרום קרולינה. ג'ב בוש קיבל 7.8% מהקולות, מושל אוהיו ג'ון קייסיק קיבל 7.6% מהקולות, ואילו כירורג המוח בן קרסון קיבל 7.2% מכלל הקולות. בעקבות התוצאות הודיע ג'ב בוש, מושל פלורידה לשעבר ואחיו של הנשיא לשעבר ג'ורג' ו. בוש, כי הוא פורש מהמירוץ לנשיאות.

בנאום הניצחון שלו חזר טראמפ על ההבטחות לחסל את ההגירה הבלתי חוקית לארצות הברית ("נבנה חומה בגבול עם מקסיקו, ומקסיקו תשלם עליה") והודיע שהוא מתכוון לעשות כמיטב יכולתו כדי לנצח בכל המדינות הבאות שמצביעות, כדי להבטיח לעצמו את המועמדות בהקדם האפשרי.  "הגאונים בתקשורת לא מבינים", הוא אמר, בתגובה לטענה שפרישתם מהמרוץ של מועמדים כמו ג'ב בוש תעניק קולות רבים יותר למועמדים המקובלים על הממסד, כמו מרקו רוביו. "חלק גדול מהקולות האלה ילכו עכשיו אלי".

תגיות:בחירותארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה