חדשות בארץ

בריטניה: אפליה נגד ישראל היא בלתי חוקית

ראש הממשלה, בנימין נתניהו נפגש עם שר הקבינט הבריטי, מתיו הנקוק. במהלך הפגישה הכריז הנקוק על פרסום הנחיות חדשות לרשויות ציבוריות בבריטניה שמבהירות שאפליה נגד ישראל היא שגויה, בלתי חוקית וחייבת להיפסק

אא

ראש הממשלה, בנימין נתניהו נפגש היום (ד') בירושלים עם שר הקבינט הבריטי, מתיו הנקוק. בפגישה השתתפו גם תת שר החוץ הבריטי, טוביאס אלווד, שגריר בריטניה בישראל, דיוויד קוורי, משלחת לורדים רב מפלגתית וחברי פרלמנט.

במהלך הפגישה אמר נתניהו: "ניסיונו של העם שלנו הוא שאנטישמיות היא השנאה הוותיקה ביותר בעולם והמתמשכת ביותר. במשך מאות שנים סבלו היהודים מדברי שטנה נוראיים. העם היהודי הואשם בכך שהוא המקור לכל אי יציבות, שהוא 'מרעיל הבארות' של העולם, שהיהודים רוצחים ילדים בכוונה תחילה ושותים את דמם".

נתניהו הדגיש את ההתנכלות הבינלאומית למדינת ישראל: "הנוהג הזה לא דעך. עכשיו תוקפת האנטישמיות המודרנית לא רק יהודים בודדים, אך היא תוקפת אותם באופן קולקטיבי, והעלילות שבהן האשימו את היהודים במשך מאות שנים הן אותן העלילות שבהן מואשמת המדינה היהודית".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

"שוב מאשימים אותנו בכך שאנו השורש של כל אי היציבות שסביבנו שמשפיעה על העולם כולו. מאשימים אותנו בכך שאנו רוצחים בכוונה ילדים, ועוד עלילות רבות אחרות".

בהמשך תקף ראש הממשלה את האו"ם שלדבריו פועל נגד ישראל במקום לפעול נגד מדינות עוינות: "הדוגמה הטובה ביותר לאובססיה האנטי ישראלית הזאת היא מועצת האומות המאוחדות לזכויות אדם, שמשקיעה 60% מהחלטות נגד מדינות לא נגד סוריה, לא נגד איראן, לא נגד צפון קוריאה או לוב, אך נגד ישראל הדמוקרטיה האחת והיחידה במזרח התיכון".

נתניהו הודה לבריטניה על ההתייצבות לצדה של ישראל במאבק הבינלאומי: "אז בהקשר זה, אני מבקש לציין את הממשלה הבריטית על סירובה להפלות את ישראל ואת הישראלים, ואני משבח אתכם על עמידתכם לצדה של הדמוקרטיה האחת והיחידה במזרח התיכון".

שר הקבינט הבריטי, מתיו הנקוק הכריז על הנחיות נגד חרם על ישראל: "אני שמח להיות כאן ולא רק כדי לעסוק בנושאי משלחת המסחר שהבאתי עמי, לקידום המסחר בין שתי המדינות שלנו אשר נמצא כרגע בשיאו, אלא גם כדי להכריז שהיום אנו מפרסמים הנחיות חדשות לרשויות ציבוריות בבריטניה שמבהירות שאפליה נגד חברות ארגון הסחר העולמי ובהן ישראל היא שגויה, בלתי חוקית וחייבת להיפסק".

"אנו עושים זאת מכיוון שאנו מאמינם במסחר פתוח וחופשי, ואנו מאמינים שאפליה אינה ראויה ויש להתנגד לה. אני מצפה לשוחח עמך על השינויים שביצענו. גם בנושאי הגנה כללית ובפרט בנושא הגנת סייבר, שעליה אני מופקד בבריטניה, ולשמוע ממך על צעדים נוספים שתנקטו כדי להבטיח את השלום שכולם רוצים כל כך לראות. אני מודה על ההזדמנות הזאת, ומצפה לשיחות שלנו".

תגיות:בריטניהראש הממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה