חדשות בארץ

לראשונה בישראל: ראש ממשלה לשעבר בכלא

הבוקר (שני) החל ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שנידון לשנה ושבעה חודשים, לרצות את עונשו

אא

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, התייצב הבוקר (שני) בשערי כלא מעשיהו שבין רמלה ללוד, והתחיל לרצות את תקופת המאסר שנגזרה עליו בגין לקיחת שוחד - שנה ושבעה חודשים. אולמרט הוא ראש הממשלה הראשון בתולדות מדינת ישראל שהופך לאסיר.

ראש הממשלה לשעבר הגיע מלווה במאבטחים ברכב ונכנס לשערי בית הכלא דרך השער האחורי, כדי  להימנע ממפגש מביך עם כלי התקשורת הרבים מהארץ ומהעולם שחיכו לו.

מוקדם יותר הבוקר, שעות ספורות לפני שיצא מביתו, פרסם אולמרט הצהרה מוקלטת לתקשורת שבה סיפר על תחושותיו רגע לפני כליאתו. "הבוקר אכנס לכלא לרצות את עונשי. שומריי ביחידה לאבטחת אישים ילוו אותי לשם וסוהרי בתי הסוהר ישמרו עליי שם. בהיותי ראש ממשלה הופקדה בידיי האחריות העליונה לשמירת ביטחונם של אזרחי ישראל. היום אני הוא זה שעומד להיסגר מאחורי סורג ובריח. אתם ודאי משערים בנפשכם עד כמה השיעור הזה כואב ומוזר עבורי, עבור משפחתי ויקיריי.

אולמרט עובר לראשונה את שערי הכלא (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)אולמרט עובר לראשונה את שערי הכלא (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

"בשעה זו חשוב לי פעם נוספת לומר - כפי שאמרתי בבית המשפט ומחוצה לו - שאני כופר מכל וכל באישומי השוחד שיוחסו לי. חשוב לי להדגיש שאף לא אחד מהאישומים שבהם הורשעתי אינו מיוחס לפעילותי בתקופה שבה כיהנתי כראש ממשלה", המשיך אולמרט ואמר.

ראש הממשלה לשעבר אמר עוד כי הייתה לו "זכות גדולה" לשרת את הציבור כחבר כנסת, כשר, כראש העיר ירושלים וכראש ממשלה. "זכיתי לקחת חלק בשלל מהלכים מרתקים בחברה הישראלית במהלך פעילותי הענפה, עשיתי גם טעויות, למרות שלטענתי הן לא היו בעלות אופי פלילי. על חלקן אני משלם מחיר יקר. אולי יקר מדי", הוא האשים.  

"בלב כבד מאוד אני מקבל על עצמי את גזר הדין. אין אדם העומד מעל החוק. בחרתי מרצוני לכהן כאיש ציבור, מסלול שיש בו אתגר וסיפוק לצד מחירים כבדים אחד מהם הוא היווצרות של תדמית שאינה מייצגת נכונה את חיי אישיותי והבחירות שלי. לדאבוני, הוצמדה לי תווית של מושחת".

אולמרט הוסיף להאשים במרומז: "זהו מהלך חריג וחמור, שיש מי שיראו בו אישור לכוחה של הדמוקרטיה הישראלית. אני מבקש לעלות באותה נשימה את האפשרות שכדור השלג בענייני הלך ותפח מסיבות נוספות שאינן משפטיות בלבד".

תגיות:אהוד אולמרטכלא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה