חדשות יהדות

בית הכנסת העתיק בחאלב בסכנת הריסה

המלחמה בסוריה מסכנת את אחד מבתי הכנסת העתיקים בעולם. מבנה בית הכנסת נפגע במהלך הפצצות הלחימה בעיר חאלב, ובארגון 'עמליה' מבקשים להציל את תשמישי הקדושה וספרי התורה של בית הכנסת

אא

המלחמה בסוריה מסכנת את אחד מבתי הכנסת העתיקים בעולם, בית הכנסת בעיר חאלב שבסוריה. ההפצצות של צבא משטרו של אסד עלולות להסב לבית הכנסת ששימש את הקהילה היהודית בסוריה בעבר, פגיעות חמורות שיביאו להריסתו המוחלטת.

בעקבות ההפצצות בחאלב נגרם נזק בלתי הפיך לכל האזור, וגם חלק ממבנה בית הכנסת העתיק בעיר נהרס אף הוא. ישנה עדיין תקווה בקרב כמה גורמים ובראשם ארגון הסיוע 'עמליה' להציל את תשמישי הקדושה וספרי התורה השייכים למבנה ששרדו את ההפצצות.

מדובר בשריד היהודי האחרון של הקהילה היהודית בעיר חאלב, לאחר שכל המשפחות היהודיות בחאלב עזבו את סוריה.

נשיא ארגון הסיוע 'עמליה, מוטי כהנא סיפר: "בית הכנסת נפגע במהלך ההפצצות מכיוון שהוא נמצא באזור הלחימה של המורדים בסוריה וכוחותיו של נשיא סוריה, בשאר אל אסד".

(בית הכנסת העתיק בחאלב)(בית הכנסת העתיק בחאלב)

"בית הכנסת הוא אתר מורשת יהודי חשוב ביותר לא רק בשל מבנהו העתיק, אלא גם בשל שלל ספרי התורה ותשמישי הקדושה ההיסטוריים שנמצאים בו. זו ההזדמנות האחרונה להציל את בית הכנסת הזה. הריסתו עלולה להרוס גם כל זכר לחיים היהודיים אשר היו חלק מן הנוף של העיר במשך מאות שנים".

עוד סיפר כי: "אנו עובדים בשיתוף פעולה עם גורמי האופוזיציה בעיר על מנת להציל כמה שניתן מתוך בית הכנסת. אני מבקש מכל אחד שיכול, אמריקאים, רוסים, סורים, בבקשה שיעזרו להציל את בית הכנסת הזה מהריסה כתוצאה של הלחימה".

ארגון הסיוע 'עמליה' כבר טיפל בעבר בסיפורים מהסוג הזה, ובין היתר הצליח להציל תשמישי קדושה וכתבי קודש מבית הכנסת 'יד אליהו' בדמשק עוד לפני שהתחילו הקרבות בעיר.

תגיות:סוריהחאלבבית כנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה