חדשות יהדות

"תמצאו נחמה בתורה": הראשון לציון מנחם את היתומים הקטנים

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף ניחם את ילדיו הקטנים של הרב רפאל כהן זצ"ל: "אתם תלמדו משניות לעילוי נשמתו, הוא יתפלל עליכם מלמעלה"

אא

הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף, הגיע אתמול (רביעי) לנחם את בני משפחתו של הרב רפאל כהן זצ"ל, בנו של ראש ישיבת 'יקירי ירושלים' הגאון רבי יהודה כהן,  שנפטר השבוע לאחר ייסורים.

הראשון לציון ניחם את המשפחה האבלה: "אין ספק שלמעלה בשמיים שכרו גדול, הקים עולה של תורה והחזיק מקום של תורה".

"אפשר למצוא נחמה בדבר אחד, תקבל על עצמך לסיים מסכתות, כבר עכשיו אחרי ה'שבעה' תסיים מסכת. ב'שלושים', ב'שנה' תסיים כמה מסכתות", אמר הראשון לציון לבנו הבכור של המנוח. "בלי התורה אדם נכנס לדיכאון, נכנס לעצב, זה משבר ודבר לא קל, אדם צעיר, אבל התורה מרגיעה את האדם".

ליתומים אמר הראשון לציון: "תמצאו נחמה בתורה, תקבל על עצמך להתחזק יותר ויותר, אביך שבשמיים יעלה מדרגה לדרגה. כל מסכת שאתה לומד, כל דף שאתה לומד, בשמיים למעלה יהיה לו נחת רוח. אתה עושה בשבילו לעילוי נשמה? הוא יעשה בשבילך, הוא יעמוד ויתפלל עליך מלמעלה, תעשה מכאן הוא יעשה מלמעלה".

בהמשך סיפר הרב יוסף על האהבה הגדולה של אביו, מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל לגאון רבי יהודה כהן: "ראיתי איך שמרן קם מהכיסא ונישק את הרב יהודה, כמה אהב אותו, הוא ידע שעשרות אלפים של תלמידי חכמים יצאו מתחת ידו".

הרב פנה שוב ליתומים: "תלכו בדרך של הסבא הגדול, לדעת ש"ס, לדעת פוסקים, בזה תמצאו נחמה. רק בדבר הזה".

תגיות:ניחוםפטירההרב רפאל כהןהרב יצחק יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה