חדשות יהדות

מי מפחד מהילדים של ביתר עילית?

הדמוגרף ארנון סופר מודאג: "כל הילדים שנולדים הם במודיעין עילית, ביתר עילית, או אצל המתנחלים"

אא

ילדים לא נראים לכם כמו דמוגרפיה מפחידה במיוחד? זה כנראה כי לא שמעתם את דבריו של הדמוגרף פרופסור ארנון סופר. בריאיון שהעניק סופר שלשום לגלי צהל, הוא חשף את דאגתו מנתוני הילודה בישראל. הנתונים העדכניים של הלמ"ס מראים כי בערים חרדיות ובשטחי יהודה ושומרון קיימים שיעורי הילודה הגבוהים ביותר. בתל אביב, לעומת זאת, ל-40% מהזוגות אין ילדים. הנתונים מאוששים את הסברה הנפוצה לפיה הציבור החילוני צפוי להפוך למיעוט במדינה. "החל מהשנה, מחצית מהילדים בכיתה א' יהיו דתיים. זה שינוי גלובלי בספרי לימוד, בתודעה ובתפישה", אמר סופר בריאיון לגל"צ. הוא הוסיף ואמר כי נתוני הילודה בתל אביב אינם יוצאי דופן: "זה לא נדיר כשמדובר בערים קוסמופוליטיות גדולות: ברלין, רומא, מדריד וניו יורק...מה שמפתיע הוא שהאוכלוסייה הדתית המשכילה מביאה בכל זאת הרבה ילדים. הם שברו את המודלים הגלובליים".

(צילום אילוסטרציה: נתי שוחט / פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: נתי שוחט / פלאש 90)

סופר לא צופה שהאוכלוסייה החילונית תיענה לאיום על גודלה היחסי באוכלוסייה בכך שתביא לעולם ילדים רבים יותר. "הנוער שאני מכיר מהשמאל לא יביא ילדים יותר ממה שהוא מביא. פריון האישה התל-אביבית הוא 2.2 ילדים בחייה. יש משהו 'מנוון' בעולם החילוני וכנראה שהנוער הדתי עומד לנצח - עם המהפכה שקשורה בזה. אני שייך לציבור החילוני ואני מאמין שתל אביב היא איום על ישראל. היא אדישה, מנותקת ואטומה למה שקורה סביבה".

מה שנותר לפרופסור סופר, אם כן, הוא רק להיות אזרח מודאג: "אני אומר בדאגה: כל בר מינן שאנחנו מובילים לקבר הוא מפא"יניק לשעבר, וכל ילד שנולד הוא במודיעין-עילית, בביתר-עילית או אצל המתנחלים".

תגיות:ילודהביתר עילית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה