חדשות בארץ

ראש הממשלה סייר בגדר המזרחית

ראש הממשלה סייר בגדר המזרחית, שם קיבל סריקות על התקדמות בניית הגדר. נתניהו: "במדינת ישראל תהיה גדר שמקיפה את כולה. בסביבה שבה שאנחנו גרים, אנחנו צריכים להגן על עצמנו מפני חיות הטרף"

אא

ראש הממשלה, בנימין נתניהו סייר היום (ג') בגדר המזרחית (גבול ישראל-ירדן), שם קיבל סקירות על התקדמות בניית הגדר. לראש הממשלה נלוו שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, הרמטכ״ל, רא״ל גדי אייזנקוט, אלוף פיקוד הדרום, אייל זמיר, מפקד אוגדה 80, תא״ל רפי מילוא וראש מנהלת הגדר, תא״ל ערן אופיר.

בסיור לאורך הגדר אמר ראש הממשלה: ״אנחנו מכינים תוכנית רב שנתית, בעצם להקיף את כל מדינת ישראל בגדרות ביטחון, כדי להגן על עצמנו במזרח התיכון כפי שהוא וכפי שהוא שצפוי להיות".

נתניהו הוסיף כי מדינת ישראל מכינה תוכנית לסגור את הפרצות בגדר הביטחון ביהודה ושומרון: "בנוסף לזה אנחנו גם מכינים תוכנית לסגור את הפרצות בגדר הביטחון ביהודה ושומרון. הדבר הזה עולה מיליארדים רבים של כסף, זה יהיה פרוס על שנים. אנחנו עכשיו עובדים על תעדוף, על מנת לבנות את זה בהדרגה, אבל להשלים את התוכנית הזאת לטובת ביטחון מדינת ישראל.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

"היתרון של הבנייה כאן והבנייה לאורך גבול מצרים הוא שאין מבנים צמודי גדר, לא במרחק של קילומטר ולא שני קילומטר, שיכולים להוות פירים".

בהתייחס לשאלת עיתונאי לגבי אורך הגדר אמר נתניהו: "אנחנו דנים בזה. בסופו של דבר במדינת ישראל כפי שאני רואה אותה, תהיה גדר כזאת שמקיפה את כולה. יגידו לי "האם זה מה שאנו רוצים לעשות, להגן על הווילה?" התשובה היא כן. ישאלו: "מה, אנחנו נקיף את כל מדינת ישראל בגדר, במכשול?". התשובה היא כן, חד משמעית. בסביבה שבה אנחנו גרים, אנחנו צריכים להגן על עצמנו מפני חיות הטרף".

הגדר המזרחית עתידה להגן על שדה התעופה הנבנה בתמנע ויש בה מרכיבי תצפית. עלות בניית 30 הק״מ (מאילת עד חולות סמר) של הגדר ומיגון שדה התעופה תמנע עומדת על כ-288 מיליון ש״ח.  לאחר מכן ביקר ראש הממשלה בנמל התעופה הבינלאומי הנבנה בתמנע. שם הציגו בפניו ראשי רשות שדות התעופה את התקדמות הפרויקט.

תגיות:ראש הממשלהנתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה