חדשות בעולם

אספה אלפי דולרים כ'חולת סרטן' והתגלתה כבריאה

סיאטל סוערת: אישה שעמדה בראש עמותת צדקה ואספה כסף למען חקר מחלת הסרטן על ידי כך שהציגה עצמה כחולת סרטן - התגלתה כבריאה לחלוטין. מאוחר יותר התברר שהאישה לא לקחה אגורה שחוקה אחת לעצמה - אז לאן הכסף הלך, אם כן?

אא

במשך חודשים ארוכים הציגה עצמה טרייסי דרט, תושבת סיאטל שבארה"ב - כחולת סרטן, שחוותה את המחלה התוקפנית כשלוש פעמים. עם ה'סיפור' הזה, ברוב תעוזה, הקימה עמותת צדקה ובאמצעותה גייסה עשרות אלפי דולרים מאנשים שחשבו שהם תורמים את חלקם לטובת חקר המחלה הארורה. 

טרייסי דרט (צילום מסך)טרייסי דרט (צילום מסך)

לא מעט אנשים נשבו בסיפורה הנוגע ללב של דרט, וראו בה כ'גיבורה' שנחלצת לעזרת אחרים מתוך קשייה היא. מה הפלא, אפוא, שהצליחה לגייס כחצי מיליון דולר תוך זמן קצר? את הכסף שנאסף, כך אמרה לתורמים - היא מעבירה לארגון האמון על חקר הסרטן 'המכון על שם סוזן קימן'. 

אלא שממש לאחרונה החליט בן משפחתה של דרט, לחשוף את האמת: הוא הודיע למשטרה המקומית כי סיפורה ה'נוגע' של דרט אודות הסרטן בו חלתה - לא היה ולא נברא. דרט נלקחה לחקירה ואף הודתה בה כי מעולם לא חלתה בסרטן, אך מבדיקה מקיפה שנעשתה בחשבונות הבנק שלה התברר כי אף אגורה שחוקה לא נכנסה אליהם, מאף לא אחד מן התורמים וכי הכסף הועבר במלואו לאותו מכון לחקר הסרטן. "נכון ששיקרתי בקשר למחלה שלי, אבל זה היה למען מטרה טובה שבאמת האמנתי בה. יש הרבה חולי סרטן שזקוקים למרפא, ורציתי לתרום את חלקי בנושא המחקרי", אמרה. 

תגיות:מעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה