חדשות בארץ

לאחר דיון סוער: חוק העמותות אושר בקריאה ראשונה

הכנסת אישרה הלילה בקריאה ראשונה את חוק העמותות, המחייב דיווח על מימון ממדינה זרה. עיסאווי פריג' ותמר זנדברג, נציגי מרצ, הוצאו מהמליאה

אא

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) בקריאה ראשונה את חוק העמותות של שרת המשפטים איילת שקד, המחייב עמותות וגופים הנתמכים בידי יישות מדינתית זרה לדווח על כך בכל פרסום ציבורי ובכל פנייה בכתב לנבחרי ולעובדי ציבור.

בהצעת החוק נכתב: "לקבוע בחוק חובת שקיפות מוגברת, שתוטל על עמותות וחברות שעיקר מימונן מתרומות שקיבלו מישויות מדיניות זרות כהגדרתן בחוק. מוצע לקבוע כי עמותות וחברות אלה, יציינו שעיקר מימונן הוא כאמור בכל פרסום המיועד או זמין לציבור, בפנייה בכתב לנבחר ציבור או לעובד ציבור, בדין וחשבון שהם עורכים ומפיצים לציבור ובכל דיון המתקיים במקום העבודה של עובד ציבור או נבחר ציבור. מוצע להטיל את הקנס הקבוע לחוק העונשין על עמותה שהפרה את החובה האמורה וכן להסמיך את רשם החברות להטיל עיצומים על חברה שהפרה את החובה".

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

שרת המשפטים איילת שקד תקפה במהלך הדיון את השמאל: "אחרי שנים שהשמאל הפך את השקיפות "קרדום לחפור בו", התחלתם לחשוב שהשקיפות זו נחלה שירשתם; התחלתם לנהוג בשקיפות "מנהג בעלים". כאילו השקיפות היא נכס שהיה רשום בטאבו על שם אבא שלכם. כאילו אתם "בנים ממשיכים".

החוק נתקל בהתנגדות חריפה מצד השמאל, עד כדי שבמהלך דבריה של שקד הוצאו מהמליאה חברי הכנסת עיסאווי פריג' ותמר זנדברג, נציגי מרצ.

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, תקפה: "את מדברת בשם השקיפות?! זו לא שקיפות זו רדיפה פוליטית" וביקשה להפוך את ההצבעה להצבעת אי אמון בממשלה.

לאחר הדיון הסוער, אושרה ההצעה בקריאה ראשונה ברוב של 50 תומכים ו-43 מתנגדים, והיא תועבר לוועדת חוקה להמשך טיפול.

תגיות:כנסתדיון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה