חדשות בעולם

צפון קוריאה: שיגרה טיל ארוך טווח לחלל

צפון קוריאה שיגרה טיל בליסטי ארוך טווח נושא לווין לחלל; בעולם מגנים. ארה"ב בתגובה: "אנו נעבוד עם מועצת הביטחון של האו"ם בכדי להחליט על צעדים משמעותיים נגד צפון קוריאה"

אא

סוכנויות הידיעות בדרום קוריאה מדווחות היום (א') כי צפון קוריאה שיגרה טיל בליסטי ארוך טווח נושא לווין לחלל, על אף האיסור שהטיל עליה האו"ם. כשעה לאחר הדיווחים בקוריאה הדרומית, הכריזו בצפון קוריאה במשדר מיוחד בטלוויזיה הממלכתית כי: "השיגור עבר בהצלחה", תוך הצהרה על כוונה לשגר לוויינים נוספים בעתיד.

עוד נמסר כי: "לצפון קוריאה יש את הזכות החוקית לפתח את תכנית החלל שלה, ולהגן על עצמה מפני ארה"ב. הטיל שוגר למטרות שלום, ומהווה פריצת דרך בקידום יכולת ההגנה הצפון קוריאנית".

גורמים אמריקנים בכירים אימתו את הדיווחים ואמרו כי הטיל אכן הגיע לחלל. מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי הודיע כי ינקטו צעדים חריפים נגד צפון קוראיה, לדבריו: "מדובר בפרובוקציה שמערערת את השקט בעולם כולו. אנו נעבוד עם מועצת הביטחון של האו"ם בכדי להחליט על צעדים משמעותיים נגד צפון קוריאה".

(צילום: Shutterstock)(צילום: Shutterstock)

עוד הודיע היועץ לביטחון לאומי בארה"ב כי לפעולה הפרובוקטיבית של צפון קוריאה יהיו השלכות חריפות. בהודעה שפורסמה מטעם הממשל האמריקני בוושינגטון נכתב: "אנו מגנים את השיגור היום בצפון קוריאה, ואת הנחישות שלה לשפר את מערך הטילים שלה. צפון קוריאה מעדיפה לשפר את מערך הנשק הגרעיני שלה על פני רווחת אזרחיה".

גם במשרד החוץ הרוסי התייחסו לשיגור הטיל ואמרו כי: "הפעולה מזיקה מאוד לביטחון העולמי". ראש ממשלת יפן, שינזו אבה תקף אף הוא את שיגור הטיל הצפון קוריאני ואמר כי: "מדובר בצעד לא מקובל על הדעת לחלוטין. יפן לא תרשה זאת". ממשלת יפן הודיעה כי היא: "מביעה צער על השיגור הצפון קוריאני".

ארה"ב, דרום קוריאה ויפן הודיעו כי בכוונתם לקיים פגישת חירום של מועצת הביטחון באו"ם בשל הפעולה התקיפה של צפון קוריאה.

תגיות:צפון קוריאהחללטיל בליסטי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה