ישן על המדף

והפעם: המלצת הספרים של ג'סיקה עקוקה: מסילת ישרים, מסילות אל האמונה, באשר תלך ועוד

אא

הרמח"ל - "מסילת ישרים"
ספר המוסר החשוב והבסיסי ביותר בספריה היהודית, שאותו כתב הרב משה חיים לוצאטו זצ"ל, המכונה הרמח"ל. הרמח"ל, שהיה מקובל גדול, כתב מעל מאה ספרים, אך מרביתם לא ראו אור בגלל ההתנגדות הגדולה לשיטתו הקבלית. ספרו הידוע "מסילת ישרים" ראה אור עוד בחייו (1740).

לראשונה הכרתי את "מסילת ישרים" כשמצאתי אותו בספריה של אבי לפני קרוב לעשור. זה היה לפני ימי התשובה שלי, והתוכן היה נראה לי כל כך פשוט והגיוני, ועם זאת לא שמעתי דברים כאלו בשום מקום אחר. הרמח"ל פורש בספרו, צעד אחר צעד, את הדרך השלמה להשגת יראת שמיים כנה ופנימית, ומעבר לשמירת המצוות הפרקטיות מדגיש כי אסור לנו לזנוח את עבודת הלב והבנת חובתנו בעולם.

הרב יוסף גבאי - "מסילות אל האמונה"
כמעט כל בעל בתשובה חווה את הרגעים הראשוניים של הפגישה העוצמתית באמיתות התורה. זהו ספר טוב לכל מי שרוצה לבסס את אמונתו על הוכחות לוגיות ומספקות. הוא מעולה גם למי שחפץ לעורר עצמו או ללמוד לעומק על הנושאים השונים המובאים בספר. הרב גבאי חושף את המידע בלשון פשוטה ומעניינת. אני חייבת ל"מסילות אל האמונה" את תודתי על החשיפה, התדהמה והמתיקות שגיליתי בימי תשובתי הראשונים.

בספר ניתן למצוא חומר על פלאי הבריאה, הוכחות על אמיתות התורה, נבואות שהתגשמו, ידיעות בתורה שמוכחות כיום, ממצאים ארכיאולוגים, צפונות בתורה, השארות הנפש לאחר המוות ותכלית החיים. בסיום קריאת הספר אין ספק שהאמונה תתבסס, יחד עם הרחבת הידע האישי של הקורא.

"באשר תלך"
ספר המגולל את סיפורה של הרבנית מרגלית יוסף ע"ה, רעייתו המנוחה של הרב עובדיה יוסף שליט"א. הרבנית ע"ה ספגה קדושה יהודית כבר בילדותה, ונודעה בתכונות נעלות מגיל צעיר.
במשך כל שנות נישואיהם, "באשר תלך" הייתה סיסמתה, ועם תפיסה זו הלכה אחרי הרב לכל מקום שבו התאפשר לו להרביץ תורה ולהנהיג קהילות יהודיות בעולם. דמותה העוצמתית קורנת מבין דפי הספר, ובעקבותיה אנו גם נחשפים לעולמו הפרטי של גדול הדור, הרב עובדיה יוסף.

הרב ארז משה דורון - "היכל הגוונים המשתנים"
ספר המציג בפני הקורא את רבי נחמן, משנתו ותלמידיו באופן ברור ותמציתי.

נקודה שריגשה אותי מאוד הייתה כיצד השכיל הרב ארז משה דורון לתאר את תחושת הריחוק שאנו מרגישים לפעמים ואפילו להסביר את ההיגיון האלוקי שבה. ספר זה חיכה שנים בביתי ורק כעת הגעתי לנקודה שבה אני קוראת אותו לעומק, ואני בטוחה שאשיג ממנו תועלת רבה כפי שכל קורא ודאי ישיג.
מאיר בלליס - "החיים הטובים"

בעולם כל כך דינאמי וסוחף, שבו איננו מצליחים ליישב את דעתנו ולפענח את מחשבותינו הפנימיות, וחוסר המודעות כלפי עצמנו גורר תסכול מסוים, מסביר ספר זה את סוד השליטה במחשבה, ברגש ובמעשה. ניתן ללמוד באמצעותו על הקשר בין מחשבה, רגש והתנהגות: המחשבה יוצרת את הרגש, והיא זו שקובעת כיצד ננהג. המשוואה המתבקשת: שליטה במחשבה מעצבת את הרגש! 
למאיר בלליס ניסיון רב בהדרכה וייעוץ. בכישרון רב הוא מביא את עקרונות הפסיכולוגיה המודרנית כפי שהם כבר כתובים במקורות היהודיים.

קריאה מהנה!

תגיות:ספרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה