חדשות יהדות

בית כנסת לזכר שלושת הנערים הועלה באש

בליל שבת הועלה באש בית כנסת ארעי שהוקם לזכר שלושת הנערים בגבעת זורק ליד כרמי צור בגוש עציון

אא

חשד לפשע שנאה ערבי: ערבים הציתו בליל שבת בית כנסת ארעי שהוקם לזכר שלושת הנערים. הפורעים ערמו את ספרי הקודש בערימה והציתו אותם. הרבש"צ הצליח להשתלט על השריפה עוד לפני שהגיעו כוחות הכיבוי למקום.

בית הכנסת, הממוקם בגבעת שורק הצמודה לישוב כרמי צור בגוש עציון, הוקם לזכר ל\שלושת הנערים ונמצא על גבעה הצופה למקום מציאת הגופות.

תושבים בכרמי צור מסרו כי אין זו הפעם הראשונה בה שורפים מחבלים את המקום. "קשה להשלים עם העובדה שבלב הארץ מתרחש אירוע שמזכיר היסטוריה אפלה ביותר ואסור לשכוח כי פחות ממאה מטרים מפרידים בין הגבעה לבתי התושבים . ההגעה לשם היא הקדמה מסוכנת להמשך. צריך ואפשר לשים לדבר סוף", אמרו ביישוב.

(צילום: ביטחון כרמי צור)(צילום: ביטחון כרמי צור)

ראש המועצה האזורית גוש עציון, דוידי פרל, אמר כי "התמונות הקשות מעבירות צמרמורת בכל הגוף. אני בטוח כי ניצולי השואה שעברו את ליל הבדולח והקימו את גוש עציון לא חלמו שמראות אלו של ספרי קודש שרופים יתרחשו פה בארץ ישראל תחת שלטון ישראלי. ממשלת ישראל מוכרחה להכריע את ההתפרעות הערבית הפוכות בחיי אדם ובקדשי ישראל אנחנו מצפים להוקעה בינלאומית רחבה של פשע השנאה המזעזע".

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם מסרה כי "שריפת בית כנסת וספרי תורה אינה דבר חריג ביישובים הסמוכים לכפרים ערביים. זה קורה בכל רחבי הארץ. המקהלה שפוצחת  בהלקאה  עצמית על כל גרפיטי שמתבצע בכפרים ערבים, נאלמת דום גם הפעם. להבדיל, שריפת מסגד לא היתה עוברת בשקט".
סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הגיבה "אסור לנו להשלים עם מראות מזוויעים כאלו כמו שריפת ספרי קודש. המחבלים שביצעו את השרפה הזאת רוצים לפגוע בנו כיהודים ולא משנה בכלל היכן נשב בארץ ישראל אני קוראת לראשי מערכת הביטחון לעשות הכל כדאי לתפוס את המחבלים במהירות האפשרית ולהעמידם לדין".

תגיות:בית הכנסתהצתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה