חדשות יהדות

הרבנים הראשיים במתקפה נגד החלטת הרמטכ"ל

הרבנים הראשיים במכתב לנתניהו: "הפרדת הרבנים בצבא מהזרוע החינוכית שלהם תגרום ל"הרס של ממש עבור צה"ל וחייליו"

אא

מספר שבועות לאחר הודעתו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט על ניתוקה של התודעה היהודית מאת הרבנות הצבאית, קוראים הרבנים הראשיים לישראל, הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, כי זהו הרס של ממש עבור צה"ל וחייליו.

במכתבם לראש הממשלה בנימין נתניהו כתבו הרבנים הראשיים לישראל: "הענף לתודעה יהודית פועל למען כלל חיילי צה"ל, בחיזוק התודעה היהודית ובהקניית ערכי יהדות בסיסיים לכל חיילי צה"ל. לאחרונה התקבלה החלטה להעביר את המחלקה מידי הרבנות הצבאית, למרות שזו פעלה באופן חיוני ומבורך מאז ומעולם, לידיים אחרות".

הרבנים הראשיים (צילום: יעקב כהן / פלאש 90)הרבנים הראשיים (צילום: יעקב כהן / פלאש 90)

הרבנים הראשיים מוסיפים כי "מקומה הטבעי של התודעה היהודית הוא ברבנות הצבאית, שם ישנה המיומנות הנדרשת לצורך הקניית ערכי היהדות והמסורת באופן המיטבי. מטרת המהלך היא החלשת הקניית הזהות והמסורת היהודית בקרב החיילים".

"אנו מאמינים כי יש לעצור את המהלך לאלתר ולהשיב את המצב לקדמותו", הצהירו הרבנים. "אנחנו מבקשים להיפגש עמכם על מנת להסביר את הנושא בטרם תתקבל החלטה".

במקביל, שיגרו יותר ממאה רבנים מכתב משלהם לנתניהו, בו הם כותבים: "אנו קוראים לך לעצור באופן מיידי את העברת ענף תודעה יהודית מהרבנות הצבאית. תחום תודעה יהודית משרת את כל חיילי צה"ל כצבא העם היהודי, והמהלך הנוכחי יפגע במגמה זו ומנוגד להסכמות הקיימות בצה"ל מאז הקמתו, כאשר עשרות אלפי חיילים זוכים להרוות את צימאונם הרוחני מענף מהותי זה".

תגיות:ביבי נתניהוהרבנים הראשיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה