חדשות בארץ

דרעי שלל מעמד 'תושב' מאביו של מחבל

שר הפנים אריה דרעי סירב להאריך את מעמד ה"תושב ארעי" של אביו של המחבל, שביצע את הפיגוע בגן שמואל כשלושה חודשים

אא

שר הפנים אריה דרעי סירב להאריך את מעמד ה"תושב ארעי" של אביו של מחבל. הבן, ביצע את הפיגוע בגן שמואל בחודש חשוון האחרון, במהלכו דרס שני חיילים ודקר שני אזרחים, ביניהם נערה בת 15.

האב הוא תושב הרשות הפלסטינית שנישא לישראלית, ומתוקף איחוד המשפחות קיבל מעמד של תושב ארעי מסוג א5. מעמד זה מעניק לאב את כלל הזכויות הסוציאליות והרפואיות מהמוסדות בישראל. כעת הוחלט, כאמור, שלא תוארך תושבותו הארעית וביטול כלל זכויותיו בישראל.

אריה דרעי (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)אריה דרעי (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

ממשרד הפנים נמסר כי "השר דרעי ממשיך בהחלטתו הנוכחית במדיניות המתנגדת לשימוש בתושבות הישראלית לרעה ובביצוע פיגועים, בחסות תושבות זאת".

יצוין כי ביטול אזרחות או תושבות עקב הפרת אמונים לישראל הינם צעדים שננקטו בעבר בפעמים מעטות בלבד ואינם דבר שבשגרה. ביטול התושבות הינו תהליך מוסדר, הכולל ביצוע שימוע לפניו. ביטול אזרחות, לעומת זאת, מחייב קבלת אישור מהיועמ"ש לממשלה וכן מבית המשפט.

כזכור, לפני כשבועיים בוטלה תושבות הקבע של שלושת המחבלים שיידו אבנים בירושלים בערב ראש השנה והרגו אזרח ישראלי. כן בוטלה תושבותו של המפגע באוטובוס בשכונת ארמון הנציב בירושלים, שם נרצחו שלושה ישראלים ונפצעו נוספים.

תגיות:אריה דרעימחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה