חדשות בארץ

פיגוע משולב בירושלים: הרוגה ופצועה בינוני

שלושה מחבלים חמושים ברובים, סכינים ומטעני נפץ רצחו לוחמת מג"ב, ופצעו לוחמת נוספת באורח בינוני בשער שכם בירושלים, לאחר שצוות הלוחמים ביקש מהם להזדהות. המחבלים נוטרלו

אא

שלושה מחבלים חמושים ברובים, סכינים ומטעני נפץ הגיעו היום (ד') לאזור שער שכם. המחבלים אשר הסתירו את הנשקים, העלו את חשדם של צוות לוחמי מג"ב המוצבים במקום. הלוחמים ביקשו לבדוק את המחבלים, ובזמן שאחד מהם מסר תעודה מזהה ללוחמים, שני המחבלים האחרים שלפו את הנשקים והחלו בירי ודקירות.

במהלך תקיפת המחבלים נפצעו שתי לוחמות מג"ב בנות כ-20 באורח אנוש ובינוני. בתגובה הלוחמים פתחו באש, ושלושת המחבלים נהרגו כתוצאה מהירי. כוחות ההצלה שהגיעו למקום פינו את שתי הלוחמות לבית החולים 'הדסה הר הצופים', תוך הענקת טיפול רפואי מציל חיים.  

לאחר נסיונות החייאה בלוחמת אשר נפצעה אנוש, הדר כהן הצוות הרפואי בבית החולים נאלץ לקבוע את מותה. רש"ט הדר כהן, בת 19 תושבת אור יהודה הותירה אחריה הורים, אח ואחות.

על פי מקורות פלסטינים המחבלים שביצעו את הפיגוע הם אחמד אבו אל רוב, אחמד זכארנה ומוחמד כמיל, בני 21-20 מכפר קבטיה שבאזור ג'נין אשר נכנסו לישראל באופן לא חוקי. 

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

בחמאס בירכו על הפיגוע: "אנו מברכים על הפעולה הנועזת שאותה ביצעו שלושה שאהידים בירושלים הכבושה. מדובר במכה לכוחות הכיבוש הישראלי. שלושת הגיבורים הגיעו לירושלים מאזור ג'נין, והצליחו לחדור לעיר למרות המחסומים הפרוסים בכל רחבי הגדה. הפעולה הזו הוכיחה כי העם הפלסטיני מתעקש להמשיך באיניתפאדה ובהתנגדות למרות כל המכשולים, והיא גם מסר לכיבוש כי המשך הפגיעה במסגד אל אקצא לא יעבור בשקט".

מדוברות משטרת ישראל נמסר: "סמוך לשעה 14:00 צוות של לוחמי משמר הגבול, שהיה מורכב ממפקד הכוח בליווי שתי לוחמות שנמצאות בעיצומו של תהליך ההכשרה, הבחינו בשלושה צעירים בשער שכם שעוררו את חשדם. הצוות ניגש אל החשודים כדי לבדוק אותם, כשלפתע שלפו החשודים נשק אוטומטי וסכינים והחלו לבצע ירי ולדקור את הלוחמות. מפקד הכוח יחד עם כוח נוסף שהיה במקום, ביצעו ירי ונטרלו את המחבלים".

"מותם של שלושת המחבלים נקבע במקום. מתחקיר ראשוני בזירה עולה כי המחבלים נשאו על גופם גם מספר מטעני צינור, ותכננו לבצע פיגוע גדול בהרבה, שנמנע בזכות החתירה למגע והתגובה המקצועית של הלוחמים. בפיגוע נפצעה רש"ט הדר כהן באורח אנוש והובלה לבית החולים 'הדסה הר הצופים' תוך שנעשו בה ניסיונות החייאה, עד שלפני זמן קצר נאלצו לקבוע את מותה. לוחמת נוספת נפצעה באורח בינוני".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

סגן מפקד מחוז ירושלים, תנ"צ אבשלום פלד מסר: "ערנותם ופעילותם המקצועית והנחושה של השוטרים בזירה מנעו פיגוע גדול ופגיעה בחפים מפשע. אני שולח ברכת החלמה מהירה ללוחמות שנפצעו. החלטת המשטרה להציב לוחמים מיומנים במוקדים רגישים הוכיחה את עצמה, ומנעה גם היום פגיעה רחבה באזרחים. אנו נמשיך בפריסה מבצעית רחבה על בסיס הערכות מצב, למען ביטחון תושבי העיר והמבקרים בה. אני קורא לציבור להמשיך לגלות ערנות, ולדווח למשטרה על כל אדם חשוד או אירוע חריג".

מדוברות מגן דוד אדום נמסר: "בשעה 14:04 נמסר למד"א מרחב ירושלים על פיגוע ירי סמוך לשער שכם בירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי, ופינו לבית החולים 'הדסה הר הצופים' 2 לוחמות מג"ב כבנות 20 במצב אנוש ובינוני-קשה עם פגיעות בפלג גופם העליון".

מדוברות בית החולים 'הדסה הר הצופים' נמסר: "מהפיגוע בשער שכם פונו לחדר המיון שתי לוחמות. פצועה אחת במצב אנוש, בהחייאה, ופצועה אחרת במצב בינוני עד קשה, מצבה התייצב מעט".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

מנהלת ביה"ח 'הדסה הר הצופים', ד"ר אסנת לב ציון קורח מסרה: "לוחמת מג"ב אשר נפצעה מירי בראש, הגיעה אלינו במצב אנוש. לאחר מאמצי החייאה שנמשכו כאן עד עכשיו נאבקנו עם מיטב הרופאים על חייה. לצערנו נאלצנו לקבוע את מותה. מצבה של הפצועה השנייה השתפר, ומצבה מוגדר בינוני ויציב".

פרמדיק מד"א, ניסן חפץ שטיפל בפצועות במקום סיפר: "כשהגענו ראיתי 2 לוחמות מג"ב כבנות 20 שוכבות כשהן עם פציעות חודרות בפלג גופן העליון. אחת הייתה מחוסרת הכרה, והשנייה בהכרה מעורפלת. הענקנו להן טיפול מהיר בשטח, ופינינו אותן תוך כדי טיפול רפואי מציל חיים לבית החולים, כשהן במצב אנוש ובינוני-קשה".

מתנדב זק"א אשר טיפל בפצועות, חיים פוקסמן סיפר: "מדובר בפיגוע קשה מאוד. עשינו החייאה לנפגעת אנוש, ולאחר שהצלחנו לייצב את מצבה היא פונתה לבית החולים. היו בזירה שלושה מחבלים, והיה חשש שעל אחד מהם יש מטען נפץ. תוך כדי הטיפול בנפגעים נשמעו פיצוצים חזקים מאוד סמוך לזירה".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

תגיות:פיגועשער שכםמג"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה