חדשות בעולם

קרוז וקלינטון ניצחו באיווה

הסנאטור השמרן טד קרוז ניצח בפריימריז באיווה, כשהוא מונע מדונאלד טראמפ את הניצחון שניבאו לו הסקרים. במפלגה הדמוקרטית, הילרי קלינטון מובילה בהפרש זעום על ברני סנדרס

אא

הסקרים שוב כשלו: אחרי שבועות ארוכים בהם ניבאו הסקרים בארה"ב ניצחון לדונאלד טראמפ בפריימריז הרפובליקני באיווה, הראשונה במדינות הפריימריז לנשיאות, הוכרז לפנות בוקר כי הסנאטור השמרן מטקסס, טד קרוז, ניצח בבחירות כשהוא זוכה ב-28% מהקולות. איל ההון טראמפ, שציפה לנצח באיווה, הגיע למקום השני עם 24%. הפתעה מרשימה אחרת רשם הסנאטור מפלורידה, מרקו רוביו, שהוא הבולט מבין המועמדים המקובלים על ראשי המפלגה: רוביו אמנם הגיע למקום השלישי, כפי שצפו רוב הסקרים, אולם עם תמיכה של 23% מכלל המצביעים, מה שמותיר אותו קרוב מאד למקום השני של טראמפ.

הילרי קלינטון ( צילום: shutterstock)הילרי קלינטון ( צילום: shutterstock)

במפלגה הדמוקרטית התנהל קרב צמוד ביותר בין מזכירת המדינה לשעבר הילרי קלינטון ובין ברני סנדרס, הסנאטור מוורמונט. למעשה, התוצאה היא כמעט תיקו: קלינטון עומדת כרגע על 49.8% מהקולות, וסנדרס על 49.6%. גם אם התוצאה תיוותר כך בתום הספירה, סנדרס הרוויח מומנטום עצום באיווה: הוא הצליח להתגבר על סקרי תחילת המרוץ שהעניקו יתרון של 58% להילרי קלינטון, שנחשבה בשנים האחרונות למועמדת הדמוקרטית הבטוחה לנשיאות.

איווה אינה מדינה אמריקאית טיפוסית: באופן מסורתי, המנצח בה אינה מנבא בהכרח מי ינצח בפריימריז. אבל ההצבעה באיווה מכינה את הבמה להמשך סבב הבחירות בשאר המדינות בארצות הברית. כשמדינת ניו המפשייר הליברלית יותר תצביע בשבוע הבא, טראמפ יגיע לשם חבול אחרי ההפסד באיווה, קרוז יגיע כמנצח אבל כמעט נטול סיכוי לחזור על ההישג, ורוביו יביא איתו את המומנטום הבלתי צפוי שעשוי לשחק לטובתו. שאר המתחרים המתונים יותר במרוץ הרפובליקני (ביניהם ג'ב בוש) יתקשו להמריא אחרי אחוזי התמיכה הבודדים להם זכו באיווה.

במפלגה הדמוקרטית, כמובן, ניו המפשייר תהיה מעניינת אפילו יותר: אם סנדרס הצליח להשיג תיקו באיווה השמרנית, השמים הם הגבול בניו המפשייר הפרוגרסיבית, שבה דמוקרטים רבים אוהבים את המסרים הסוציאליסטיים שלו.

טד קרוז (צילום: shutterstock)טד קרוז (צילום: shutterstock)

תגיות:ארה"בבחירותנשיאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה