חדשות יהדות

איך התייחס הגראי"ל שטיינמן, לבן השש שהגיש לו ציורו?

ממעשיהם של גדולי הדור אנו למדים על אישיותם הנאצלת, על מידותיהם התרומיות ועל האופן בו אנו צריכים להתנהג בחיינו אנו. מוסר יומי מגדול הדור, במעשה ה'קטן' שלפניכם

אא

מהנהגותיהם של גדולי הדור - אנו למדים על האופן בו צריכים אנו להתנהג, בסיטואציות שונות שמקדמות את פנינו בחיים. ומעשה שהיה, כך היה: השבוע ביקר במעונו של גדול הדור מרן הגראי"ל שטיינמן - ילד קטן כבן שש , שהגיע ביחד עם אביו. אך התיישב בכיסאו, הדרדק לא יכל להתאפק וביקש לתת לרב שטיינמן מתנה יוצאת דופן: ציור שצייר במיוחד בשבילו. 

הגראי"ל שטיינמן (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)הגראי"ל שטיינמן (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)

ומה הייתה תגובתו של גדול הדור, ממרומי 102 שנותיו? מרן התבונן בציור במשך דקות ארוכות וניכר כי זאת הוא עושה כדי לתת לילד תחושה טובה, לאחר שהשקיע את מאמציו ופרי דמיונו בציור. תוך כדי התבוננות בציור אמר הרב 'אהה, מאוד יפה', ולאחר מכן אף בירך את הילד ואמר 'תהיה בריא'. אביו של הילד, העונה לשם א.פ, אמר כי זו חוויה מעצימה ומרגשת מאוד עבור הילד, שבכוחה להשאיר את חותמה על נפשו הרכה של הילד לכל החיים.

למי שמגיע מבחוץ זה אולי נראה נדיר, אך מקורבי הרב ובאי ביתו מעידים עליו כי זו אינה הפעם הראשונה שבה הוא מפגין יחס לבבי כלפי הילדים, וכי זוהי ההתנהגות שלו כלפי כל אדם ואדם שמגיע אליו, ואין זה משנה מהו גילו. 

תגיות:הרב שטיינמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה