חדשות בארץ

נתניהו נפגש עם ראש ממשלת יוון

ראש הממשלה, בנימין נתניהו נפגש עם ראש ממשלת יוון במפגש הממשלות G2G לציון חצי יובל לשדרוג היחסים בין שתי המדינות

אא

ראש הממשלה, בנימין נתניהו נפגש הערב (ד') בירושלים עם ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס במפגש הממשלות G2G לציון חצי יובל לשדרוג היחסים בין שתי המדינות.

ראש הממשלה וראש ממשלת יוון החלו את הפגישה בארבע עיניים, כשנתניהו קיבל את ציפראס בחיבוק חם, השניים לחצו ידיים ולאחר מכן צפו על העיר העתיקה.

במהלך המפגש אמר נתניהו: "למרות שהיוונים והיהודים יכולים, ובצדק, להתגאות במורשת העשירה והעתיקה שלנו, יש לנו רצון משותף לאמץ את העתיד. אנו רוצים לנצל את ההבטחה של המאה ה-21 במדע ובטכנולוגיה. אנו עומדים גם בפני אתגרים משותפים".

"אנו שתי דמוקרטיות מערביות מזרח-תיכוניות, שרוצות להביא קידמה, ביטחון ושלום לעמים שלנו. אך אנו חיים באזור שהולך ונהיה הפכפך ופחות יציב, ונגוע בכוחות האסלאם הקיצוני. אני מאמין שאנו חזקים יותר כאשר אנו מתמודדים יחד מול אתגרים אלה".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

נתניהו הדגיש את שיתוף הפעולה בין 2 המדינות בעבר ובעתיד: "בשנים האחרונות הרחיבו יוון וישראל בצורה משמעותית את היקף שיתוף הפעולה בינינו ואת מגוון התחומים בהם עוסק שיתוף פעולה זה".

"ובהתייעצות הבין-ממשלתית הזאת, ננקוט צעדים נוספים כדי לחזק הלאה את השותפות בינינו בדיפלומטיה, הגנה, הגנת סייבר, המלחמה בטרור, כלכלה, מסחר, אנרגיה וחדשנות".

נתניהו הוסיף כי ישראל תחבר את רשת החשמל ליוון וקפריסין: "אנרגיה כוללת לא רק דיון באפשרויות לניצול הגז הימי, אך גם חיבור בין ישראל לקפריסין ויוון בעזרת כבל חשמלי שיאפשר לישראל, לראשונה, לגוון את רשת החשמל שלה ואף לייצא גז בצורת אנרגיית חשמל".

"נדון במים, בסביבה, חקלאות, ביטחון הציבור, פעילות בשעת חירום, תחבורה, סוגיות ימיות, תיירות ותחומים רבים נוספים. אני חושב ששיתוף הפעולה בינינו הופך את שתי המדינות שלנו לבטוחות יותר ומשגשגות יותר. וזה היה צריך להתרחש מזמן, אך עכשיו זה קורה בקצב מהיר ביותר".

תגיות:יווןראש הממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה