פעילות הידברות

חתן ההלכה לשנת התשע"ו: אלירן כהן מלוד

אלירן כהן מלוד הוא חתן ההלכה לשנת התשע"ו. בחידון שעסק בהלכות שבת לזכרו של מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל, השתתפו כ-500 נערים חילוניים אשר 70 מתוכם עלו לגמר. באירוע השתתפו הראשון לציון והרב הראשי לישראל, רבה של מגדל העמק, ורבה של צח"י

  • ט"ז שבט התשע"ו
אא

בשעה טובה, באור לג' שבט, התקיים גמר חידון ההלכה בתיאטרון רמת גן, והוכתר חתן ההלכה החדש לשנת התשע"ו. חידון ההלכה אשר הוקדש לכבוד נשמת מרן, הרב עובדיה יוסף זצוק"ל, התמקד בהלכות שבת מתוך 'חזון עובדיה הלכות שבת' (חלקים א'-ו').

חידון ההלכה הופק בשיתוף ארגון הידברות, ארגון צח"י (צעירים חושבים יהדות) בראשותו של הרב יוסף שמעון פרטוש, וארגון אור ישראלי בראשותו של הרב יצחק דוד גרוסמן.

בשלב הראשון נערך מבחן ראשוני ל-500 נערים מרחבי הארץ באתר של הידברות ובעוד מוקדים במדרשיות בארץ, ובסיומו עלו לשלב חצי הגמר 350 נבחנים.

חצי הגמר התקיים בח' טבת. המבחן עצמו ארך כ-40 דקות, לאחר בדיקת המבחנים שהיו רובם ברמה גבוהה יחסית לנערים שאין להם רקע בהלכה, עלו לשלב הגמר 70 נבחנים.

ביום הגמר נערך ל-70 הנערים מבחן אשר ארך כשעתיים. במהלך המבחן ניכר כי הנערים היו ברמת בקיאות גבוהה בהלכה, וכי למדו היטב את ההלכות. חמשת הנערים אשר השיגו את התוצאות הטובות ביותר במבחנים, עלו בסוף המבחן לשלב הסופי.

חשוב לציין כי כל יתר הנבחנים אשר הגיעו לגמר היו ראויים לעלות לשלב הסופי, אך מבחן התוצאה הוא שקבע.

חמשת הנערים עלו לבמה המרכזית להמשך מעמד החיתום בו נבחנו בעל פה על ידי הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף שליט"א, ובסופו הוכתר חתן ההלכה החדש ושני סגניו.

בערב הגמר השתתפו הרב זמיר כהן, הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, רבה של מגדל העמק ונשיא 'אור ישראלי', הרב יצחק דוד גרוסמן, ויו"ר ארגון צח"י, הרב יוסף שמעון פרטוש.

הרבנים התפעלו מהידע הרב של הנבחנים אשר נשאלו שאלות עד לרמות של מראה מקומות, וסעיפים בשולחן ערוך ובראשונים.

חתן ההלכה החדש הוא אלירן כהן מלוד אשר זכה בפרס הראשון בסך של 5,000 שקלים. שני סגני חתן ההלכה הם: אופיר מלכה מהרצליה אשר זכה במקום השני בפרס בסך של 3,000 שקלים, ואופיר בטיטו אשר זכה במקום השלישי בפרס בסך של 2,000 שקלים.

במהלך הערב נשא דברים הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף שליט"א אשר התפעל מהנערים: "זה תענוג לראות בחורים שלומדים הלכה עם המקורות שלהם. הבחורים הסבירו סוגיות בגמרא במסכת פסחים, שבת, בתוספת סתירות בגמרות ויישוב עם תוספות".

"אני מברך את כל הבחורים שנבחנו, ואת כל החברים וכל הקהל הקדוש. יהי רצון שתעלו מעלה מעלה בתורה וביראת שמים, תתחזקו בלימוד ההלכה. מי יודע אולי עוד כמה שנים אני אראה אתכם תלמידי חכמים גדולים, מורי הוראות בישראל. אני גם רוצה לסיים ולברך את המארגנים, המסייעים והמשתתפים שעוסקים בזיכוי הרבים".

הרב זמיר כהן שיבח את הבחורים לאחר שהתפעל מבקיאותם בהלכה: "אמנם הבחורים כאן גדלו בבית חילוני, בלי מגבעת וחליפה ולא למדו בישיבה, אך הם שולטים בדפי גמרא, ובשולחן ערוך בבקיאות. אני חושב שיש אפילו בחורי ישיבות שלא בקיאים בהלכות שבת כמו הבחורים שנמצאים כאן שטרחו ועמלו. לכל אחד יש את הפוטנציאל להיות תלמיד חכם כמו הרב עובדיה יוסף, ולהאיר את עם ישראל בתורתו".

"כל בחור שלקח את היוזמה ולמד, הפוטנציאל שלו להיות אחד מגדולי הדור הוא פוטנציאל גדול ובהיר. כשמבינים שאדם שעוסק בתורה הוא מקיים את כל העולם, מבינים איזו זכות יש לו באותה שעה. אדם שעוסק בתורה מחכים בכל החכמות כולם".

את הערב הנעים ילד הפלא, הזמר הדתי עוזיה צדוק שאחד משיריו המוכרים הוא שירו על מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל: "כוכב מאיר".

הרב עזרא מנע מארגון צח"י אשר השתתף בפרויקט סיפר: "התפעלנו מאוד מהבחורים הצעירים, מהבקיאות שלהם בהלכה. מדובר בבחורים צעירים שאין להם יד ורגל בעניין של ההלכה, וממש הגיעו ללימוד גבוה בהלכה".

הרב יוסף עזרא סיפר: "מדובר בסגירת מעגל של תהליך פורה שהתרחש בחודשים האחרונים. הרב מנע, מארגון צח"י בשיתוף ארגון 'אור ישראלי' פנו אלינו לצורך שיתוף פעולה, במטרה להכניס את הבחורים לאווירה לימודית".

"חשוב לזכור שמדובר בבחורים שלא גדלו בישיבות, לא למדו משנה וגמרא, וכל העסק הלימודי חדש עבורם. חשוב לנו לתת להם את הבסיס ההלכתי הזה, במטרה להרבות תורה בעם ישראל, וכן לצורך ההעצמה האישית שלהם בנושא הרוחני".

תגיות:חידוןחידון ההלכהמרן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה