חדשות בארץ

שבר שיא: תינוק במשקל 6 ק"ג

בבית החולים "מעייני הישועה" בבני ברק, נולד תינוק במשקל שישה ק"ג. "כאילו נולד עם ילקוט לכיתה א'"

אא

במרכז הרפואי "מעייני הישועה" בבני ברק נולד אתמול (ראשון) תינוק במשקל יוצא דופן: שישה קילוגרמים.

בעקבות גודלו של התינוק, הלידה נערכה בניתוח קיסרי. משקלו הלא שגרתי של התינוק נבעה מכך שאמו סבלה מסכרת לפני ההיריון. התינוק החדש מצטרף לחמישה אחים שכולם נולדו במשקלים גבוהים מהממוצע.

ד"ר גיל פומפ, מנהל המיון הגניקולוגי והמיילדותי בבית החולים, סיפר כי הצוות ציפה לתינוק במשקל לא רגיל, אך לא עד כדי כך. "ציפינו לתינוק במשקל של כ-4.5 קילוגרמים מאחר שבעבר נולדו לאם תינוקות גדולים בניתוחים קיסריים".הצוות, לדבריו של ד"ר פומפ, הופתע מאוד ממשקלו של התינוק. "הופתענו מהמעמסה על היד כשהוצאנו אותו. זה ללא ספק הרגיש שונה מהשגרה, כאילו נולד עם הילקוט לכיתה א'", אמר.

(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

סוכרת בהיריון מופיעה אצל כ-3% מכלל הנשים ההרות. במהלך ההריון, עקב הדרישות המטבוליות של העובר המתפתח, האם מסתגלת למצב בו עליה לספק את כל צורכי הגדילה של העובר. בתגובה לדרישות אלו, משתנה המטבוליזם האימהי, כך שבמצב של שובע, מופיעה התנגודת לאינסולין (ירידה של 50%-70% ביעילות פעילותו, בעיקר בטרימסטר השלישי).

ההתנגדות לאינסולין גורמת לכך שפחות גלוקוז נכנס לרקמות ועובר לעובר, וכן רמות האינסולין עולות כתגובה לעליה בתנגודת אליו. אצל נשים עם סוכרת הריונית, מתפתחת היפרגליקמיה  ועודף של גלוקוז עובר לעובר. כתוצאה מכך, העובר מייצר עודף של אינסולין על מנת להתמודד עם רמות הסוכר הגבוהות. ייצור עודף זה עלול להביא לגדילת יתר ולשינויים מטבוליים נוספים.

יש להקפיד על מעקב אחר סוכרת בהריון וכן אחר משקלו של התינוק. במידה ואכן מתגלית סוכרת, יש להקפיד על דיאטה מאוזנת ולעיתים יש צורך בקבלת אינסולין.

תגיות:מעייני הישועהלידה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה