חדשות יהדות

מה אמר הרב זילברשטיין לאם שילדה ילד חריג?

"מדובר בילד שהוא שופרא דשופרא. נשמה קדושה של ממש, הנזקקת לתיקון בעניין פלוני, ואת נבחרת ללדת אותו ולגדלו", אמר הרב זילברשטיין ליולדת

אא

הרב יצחק זילברשטיין, מפוסקי ההלכה הגדולים בציבור החרדי, מכהן כרבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק ומומחה בענייני הלכות רופאים ורפואה. הרב הינו חבר מועצת גדולי התורה ומשמש כאב בית דין בית דוד ברמת אלחנן.

הרב זילברשטיין מספר כי הגיע לבית החולים 'מעייני הישועה', ויולדת, שילדה ילד עם תסמונת דאון, ביקשה ממנו ברכה.

"כששאלתי אותה איזו ברכה היא רוצה שאברך את הילד", מספר הרב, "השיבה היולדת – שאברכנו שיגדל בתורה וביראת שמים! התפעלתי מאוד, ולאחר שברכתיו, אמרתי לה שכדאי מאוד שברית המילה תתקיים במקום של תורה, כדי שזכות התורה תשפיע עליו ויגדל כראוי", אמר. "הצענו לה לקיים את הברית בכולל שלנו, ועודדנו אותה בכך שתדע שיש לה זכות להתעסק עם נשמה קדושה שבארה לעולם, הדורשת תיקון, והיא זו שנבחרה לתקן נשמה קדושה זו".

הרב המשיך לחזק את היולדת, באמרו: "התייחסותך לילד זה אינה צריכה להיות בגדר 'דיעבד', דהיינו שבעצם את אומרת לעצמך 'הייתי רוצה משהו אחר, אלא כיוון שמן השמים נתנו לי את הילד הזה, אין לי ברירה אלא לגדל אותו בשמחה'.

"לא. אין הדברים כך. לא שיש כאן ילד עם חסרון או עם מום, אלא מדובר בילד שהוא שופרא דשופרא. נשמה קדושה של ממש, הנזקקת לתיקון בעניין פלוני, ואת נבחרת ללדת אותו ולגדלו".

"היולדת התעודדה מאוד למשמע הדברים", ממשיך  הרב ומספר. "ואי אפשר היה שלא להתפעל מכך שעל פניה כבר לא נראו סימני עצב או דאגה. היא הייתה נראית שמחה ומאושרת במתנה שנתינה לה מן השמים, ממש כמו כל אמא אחרת, שהביאה לעולם ילד בריא ורגיל".

"אבל מה שהוכיח יותר מכל על ההחלטה שגמלה בה לגדל את הילד בשמחה ובאהבה, הייתה הצורה שבה ערכה המשפחה הזו את הברית בהיכל הכולל שלנו", אומר הרב זילברשטיין.

הרב יצחק זילברשטייןהרב יצחק זילברשטיין

"בניגוד למה שקורה במקרים דומים שבהם נולד ילד עם תסמונת דאון, שהמשפחה מתביישת בכך, הפעם הביאו בני המשפחה לאירוע כמאה מוזמנים, ובהם עשרות רבות מבני המשפחה, שבאו יחדיו באוטובוס מיוחד, וכן הזמינו עוד אנשים שגם הם הגיעו במיוחד כדי להשתתף בשמחה. המשפחה הזמינה קייטרינג מכובד בעלות גבוהה, ועשתה סעודה כיד המלך לכל המשתתפים".

"משתתפי המעמד יכולים היו להעיד בפה מלא ששמחתה של המשפחה בברית הייתה עצומה וניכר היה עליה שהם הבינו את גודל המשימה שהוטלה עליהם, בגידולו ובחינוכו של הילד", מסכם הרב בהתרגשות.

על השאלה האם ילד כזה מסוגל ללמוד, ענה הרב ואמר שרופא בכיר סיפר לו על אדם עם תסמונת דאון שכיהן כעוזרו של מנהל בית הספר לאחיות בפריז והאנשים שם אהבוהו מאוד וידיעותיו בחוכמת הרפואה היו מדהימות.

"כמו כן, יודעים תושבי בני ברק על נכדו של אחד המשגיחים המפורסמים, שנולד עם תסמונת דאון, וידע את התנ"ך בעל פה, וכשביקשו לדעת היכן נמצא פסוק מסוים, שאלו אותו וענה על אתר", סיפר הרב.

"מה שיש לנו ללמדו מסיפור זה", מסכם הרב זילברשטיין, "שיש לאדם כוחות להתגבר על הניסיונות שהוא עומד בפניהם. ולא סתם כוחות, אלא כאלה המעניקים לו שמחת חיים בתוך תוכם של הניסיונות".

"שהרי כל בר דעת מבין שניסיון כזה של לדת ילד בתסמונת דאון אינו מן הניסיונות הקלים. קל מאוד לדבר על כך, ואולי אפילו לעודד אחרים, אבל קשה מאוד לעבור את זה, ובמשך תקופה כל כך ארוכה.

"אבל כל מי שהיה נוכח בברית המילה השתכנע שהאמא אכן קבלה את הגזרה שנחתה עליה באהבה גמורה והצדיקה את דינו של הקדוש ברוך הוא לא כמצב של דיעבד אלא כלכתחילה שבלכתחילה". 

תגיות:הרב יצחק זילברשטייןנשמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה