חדשות בארץ

עיזבון המנוחה יוקדש לצדקה - למרות ההתנגדות המשפחתית

מקרה זה הוא הדוגמה הקלאסית לשאלה מדוע כדאי לפתור את כל בעיות הירושה, עוד בחיי חיותו של הנפטר: אישה ערירית שנפטרה לבית עולמה, ביקשה להוריש את רכושה לצרכי צדקה. בית המשפט נענה לבקשתה, זאת למרות ההתנגדות שניצתה בין אחיה

אא

אישה ערירית שנפטרה לפני כשלוש שנים, כתבה מפורשות בצוואתה כי לאחר מותה - ברצונה להקדיש את רכושה לצורכי צדקה, אלא שהצוואה הצליחה להרגיז את אחיה של המנוחה, שעתרו לבית המשפט בבקשה להפר את הבקשה של אחותם. 

הכל התחיל כשאחד הגיסים פנה לרשם לענייני ירושה, וביקש שעיזבונה יהפוך להקדש (הנכסים שברשותה יוקדשו למטרות קבועות מראש) - דהיינו, ייתרם לצדקה למען עילוי נשמתה ונשמת בעלה. הבקשה נתקלה בחומה בצורה מצד ארבעת אחיה של המנוחה, שטענו כי צוואתה פסולה היות והמנוחה לא ידעה עברית וגם הדברים שנכתבו בה - והלך הרוח שלהם, אינו תואם את סגנונה האישי של המנוחה. 

בתוך דבריהם, הואשמו הגיס ועורך הצוואה - בניסיון השתלטות על רכוש המנוחה, והאחים ביקשו לנסח צוואה חדשה. אלא שהשבוע דחה בית המפשט לענייני משפחה בירושלים את בקשתם, ואף חייב אותם בהוצאות משפט על סך 15,000 ש"ח. השופט נמרוד פלקס פסק כי בקשת המנוחה תמולא בדיוק כפי שכתבה בצוואתה, ועיזבונה אכן יוקדש למטרות צדקה. והאם לא על כך נאמר: 'איזהו חכם - הרואה את הנולד'?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

תגיות:צדקהירושה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה