חדשות בארץ

30 מיליון שקלים נתרמו ל'בצלם' בשנים האחרונות

ממשלות בחו"ל תרמו מיליוני שקלים לארגון השמאל 'בצלם', כך עולה מדו"ח מיוחד שהוציא ארגון Ngo-Monitor

אא

Ngo-Monitor הוא ארגון שעוקב אחר פעילותם של גופים לא ממשלתיים בישראל. בימים אלו מוציא הארגון דו"ח מיוחד, המנתח לעומק את מקור הכספים שהוענקו ל'בצלם' במהלך השנים האחרונות.

מן הדו"ח עולה כי בשנים 2012-2014 עמדו לרשות ארגון השמאל 'בצלם' כמעט שלושים מיליון שקלים. רובם הגדול במימון של ממשלות בחו"ל: שגרירות נורבגיה העניקה לארגון למעלה מ-3 מיליון ₪. האיחוד האירופי עוד 1.3 מיליון ₪ והאו"ם 1.17 מיליון ₪ נוספים.

מימון ממשלתי נוסף בסך 10 מיליון ₪, קיבל הארגון באופן עקיף, באמצעות קרנות סיוע שונות, אשר רובן קשורות לכנסיות הפועלות באותן מדינות: שתי קרנות הנתמכות ע"י ממשלת גרמניה העניקו ל'בצלם' למעלה מ-4.2 מיליון ₪, קרן הסיוע של הכנסייה הדנית שנתמכת ע"י ממשלת דנמרק והאיחוד האירופי תרמה 2.66 מיליון ₪, וקרן הסיוע הקתולי בארה"ב, שנתמכת על ידי הממשל בוושינגטון, העבירה למעלה ממיליון וחצי ₪.

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

תורמים וקרנות פרטיות תרמו לארגון כ-10.5 מיליון ₪. סכום זה מהווה 35% מסך התרומות לארגון. בין התורמים נמנים ה- Open Society Institute של המיליארדר ג'ורג' סורוס שתרמה 841 אלף ₪, קרן 'מוריה' שתרמה 388 אלף ₪ והקרן החדשה לישראל שתרמה 574 אלף ₪.

התרומות שימשו את הארגון ב'פרויקט המצלמות' וכן נועדו באופן ישיר לסיוע בנושאי "משפט הומניטרי בינלאומי", כלומר: מימון העזרה שהגיש 'בצלם' בהכנת הדו"חות האנטי-ישראלים אחרי מבצעי 'צוק איתן' ו'עופרת יצוקה', שגרמו לגינויים רבים של ישראל ממדינות רבות ברחבי העולם.

מ'בצלם' נמסר: "אנחנו גאים במימון שאנחנו מקבלים לשם המאבק לתיעוד וחשיפה של עוולות הכיבוש. כל הנתונים מדווחים בזמן אמת לרשם העמותות, בהליך שקוף ומבוקר, ומעולם לא הסתרנו זהות של תורם".

תגיות:בצלם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה