חדשות בארץ

הצוללת החמישית של חיל הים הגיעה לישראל

בטקס מרגש הגיעה הצוללת החמישית של חיל הים. ראש הממשלה: "ישראל מסוגלת לפגוע בעוצמה רבה מאוד בכל מי שמנסה לפגוע בה"

אא

הצוללת אח''י רהב הגיעה היום (ג') למעגן הצוללות בבסיס חיל הים בחיפה. את הצוללת ליוו צוללות נוספות, ספינות טילים, וכלים של הקומנדו הימי.

הטקס שהתקיים לכבוד האירוע נערך במעמד נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, משה יעלון, הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, מפקד חיל הים, האלוף רם רוטברג ובכירי זרוע הים.

אח''י רהב היא הצוללת החמישית של זרוע הים, והשנייה שהגיעה במסגרת רכש שלוש הצוללות מדגם ''Dolphin AIP'' אשר יאפשרו לחיל הים יכולות משמעותיות ומגוונות יותר. הצוללת נבנתה על בסיסה של צוללות הדולפין מהדור הראשון, וכוללת גם מערכות חדישות המרחיבות באופן משמעותי את יכולות הצוללת בתחומי ההתקפה, הגילוי, ההתגוננות, טווח הפעולה, אורך המשימה והחשאיות.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

עד יציאתה מגרמניה לארץ, עברה אח"י רהב תהליך של הסמכה מבצעית אשר כלל סדרת אימונים טקטיים וטכניים בים הצפוני.

הצוללת נקראת על שם אח"י רהב, הצוללת השנייה של חיל הים ומדינת ישראל, צוללת מדגם "S" שהגיעה לישראל בשנת 1960 (למניינם) מאנגליה.

במהלך הטקס נשא דברים ראש הממשלה, בנימין נתניהו שהדגיש כי: "מעל לכל צי הצוללות שלנו משמש להרתעת האויבים ששואפים להשמידנו. הם לא ישיגו את מבוקשם, הם צריכים לדעת שישראל מסוגלת לפגוע בעוצמה רבה מאוד בכל מי שמנסה לפגוע בה. אזרחי ישראל צריכים לדעת שישראל היא מדינה חזקה מאוד. אנו עושים ונעשה הכל כדי להגן עליכם, בכל מקום ובכל זירה: בעולם הקינטי, ובעולם הקיברנטי במערך הסייבר שאנחנו בונים, באוויר ומעל האוויר בחלל, בקרקע, ומתחת לקרקע מול איום המנהרות, בים, ומתחת לים עם צי הצוללות".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

הרמטכ"ל, רא"ל גדי אייזנקוט אמר במהלך הטקס כי: "השנה נתחיל ליישם את התוכנית הרב-שנתית "גדעון" שגיבשנו לאחרונה. התוכנית נועדה להבטיח את התאמת צה"ל לשדה הקרב העתידי, ואת הפיכתו לצבא מתקדם ומתוחכם, צבא מדויק ועוצמתי".

אייזנקוט הדגיש כי: "לזרוע הים תפקיד חשוב בהצלחתנו מול האיומים השונים, ובהגנה על ביטחון אזרחנו ועל הנכסים האסטרטגים של מדינת ישראל. בכל עימות עתידי תפעל זרוע הים בשילוביות עם שאר הזרועות, ותוסיף להיות כוח התקפי, הגנתי ומודיעיני יעיל והכרחי".

מפקד חיל הים, האלוף רם רוטברג אמר במהלך הטקס כי: "לאחר 27 ימי הפלגה וצלילה, מבצע "העוצמה החמישית" הסתיים. בימים אלו הולכת ונבנית הצוללת הבאה של מדינת ישראל. שמה של הצוללת החמישית יהיה אח"י דקר. הדקר תהיה הנצחה חיה, יומיומית של השמות, של הפנים, של האנשים שיצאו חדורי רוח השליחות, ההתנדבות והאחריות כדי להגיע לנמל חיפה, ולהילחם מהמעמקים למען מדינת ישראל".

תגיות:צה"לחיל היםראש הממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה