חדשות בארץ

החל מהשנה הבאה: הגדלת ימי החופשה לשכירים

חברי הכנסת הצביעו בעד תיקון 'חוק החופשות' לשכירים: הגדלת ימי החופשה השנתית ל-12 ימים

אא

מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאה ראשונה את 'חוק החופשות' של ח"כ רחל עזריה (כולנו) להגדלת מספר המינימום של ימי חופשה לשכירים.
לפי ההצעה, מספר ימי החופשה יגדל מ-10 ימים ל-12 ימים כבר בינואר 2017. זהו התיקון הראשון להגדלת ימי החופשה שאושר מאז נחקק "חוק חופשה שנתית" בשנת 1951.
חוק החופשה השנתית קובע כי בחמש השנים הראשונות לעבודתו, זכאי העובד לשבועיים חופש בשנה. החל מהשנה החמישית עולים מספר ימי החופשה באופן הדרגתי עד שמגיעים ל-28 ימים לאחר 14 שנה. ימי החופשה כוללים סופי שבוע.

ח"כ רחל עזריה ( צילום: הדס פרוש / פלאש 90)ח"כ רחל עזריה ( צילום: הדס פרוש / פלאש 90)

החוק התאים לתקופה שבה עובדים עבדו אצל מעסיק אחד במשך עשרות שנים, וכך לאחר מספר שנות עבודה הגיעו לכמות סבירה של ימי חופשה. בהתאם לשינויים בשוק התעסוקה עדכנו מדינות הOECD-את מספר המינימום של ימי החופשה לשלושה וארבעה שבועות, בהתאם לשינויים בשוק התעסוקה.

יוזמת החוק ח"כ רחל עזריה: "חוק החופשות המעלה את מספר מינימום ימי החופשה יתוקן לראשונה מאז 1951 כבר בחודשים הקרובים, זהו צעד חשוב בצמצום הפערים בין העובדים החזקים במשק שזוכים כבר היום לימי חופשה רבים לעובדים הפחות חזקים שעובדים עם מספר מינימום של עשרה ימי חופשה בלבד.
התיקון לחוק החופשות נעשה מתוך הבנה של משרדי הממשלה, ההסתדרות והמעסיקים שחייבים לחזק את העובדים החלשים במשק ולאפשר להם תנאי עבודה סבירים לטובת רווחתם ולטובת הפריון במשק. כולם מרוויחים מהחוק הזה ולכן אנחנו מקדמים אותו בהסכמה מלאה של כל הצדדים".
התיקון להצעת החוק עברה בתיאום עם משרד הכלכלה, משרד האוצר ומשרד התיירות בהתאם להחלטת ועדת שרים לענייני חקיקה.

תגיות:שכיריםחוקחופשה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה