חדשות כלכלה

שוכרים? היום דיון בחוק שיקפיא לכם את שכר הדירה

על פי הצעת החוק, שכר הדירה לא ישתנה במשך 3 השנים למעט הפרשי הצמדה למדד המחירים לצרכן. כמו כן מפורט בהצעת החוק מהן חובותיו של המשכיר והשוכר בנושא תיקונים ואחריות לשמירת הנכס

אא

ועדת שרים לחקיקה תדון היום בהצעת חוק שכירות הוגנת שהוגשה על ידי  יו"ר סיעת כולנו ח"כ רועי פולקמן.

על פי הצעת החוק, שכר הדירה לא ישתנה במשך 3 השנים למעט הפרשי הצמדה למדד המחירים לצרכן. הצעת החוק גם מעניקה הטבה לבעל הדירה במועד מכירת הדירה, שתאפשר הנחה במס השבח שיחול על מכירת הנכס, בסכום של 5,000 שקל, עבור כל שנה, שבה הדירה הייתה מושכרת, במסגרת הסכם שכירות, למגורים לטווח ארוך.

ההצעה גם קובעת מהי דירה ראויה למגורים, הסדרת חוזה לשכירת דירה, גובה הערבות המותרת, וכן מהן חובותיו של המשכיר והשוכר בנושא תיקונים ואחריות לשמירת הנכס. עוד מוצע להקים רשם שכירויות שיפעיל מנגנון דיווח שיחייב כל משכיר דירה להעביר לרשם פרטי חוזה שכירות. המאגר יהיה שקוף ופתוח לעיון הציבור לשם בחינת חוזים קודמים על אותה הדירה וכן חוזים באזור הסמוך לאזור המגורים של הדייר. בסעיף אחר מוצע שמשכיר דירה המבטח את דירתו לא יוכל לדרוש את דמי הביטוח מהשוכר ועוד.

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

בהצעת החוק, הסביר ח"כ פולקמן כי "במצב הנוכחי של שוק השכירות נדרשת התערבות לצמצום חוסר היציבות ולהסדרת היחסים בין הצדדים, באמצעות קביעת מנגנון המבקש לתמרץ את בעלי הדירות שישכירו את הדירות לטווח הארוך, של לפחות 3 שנים כאשר שכר הדירה לא ישתנה למעט הפרשי הצמדה למדד".

עוד טען כי "המציאות מוכיחה כי משכירים מעדיפים להציע לשוכרים לחתום על חוזים קצרי טווח, לרוב לתקופה של שנה. חוזה לתקופה קצרה עשוי לפגוע בוודאות של השוכר לגבי המשך מגוריו, בדירה ומקובל לטעון כי יש בכך כדי לפגוע ברווחתו. מאחר שלשוכר עלויות, כלכליות ואחרות בדירה, כלומר סיום חוזה השכירות, עשוי להסב לו נזק, הרי שהוא נמצא בנקודת מיקוח נמוכה, בהגיעה של תקופת השכירות לקיצה. לפיכך, בידי המשכיר, עומדת אפשרות נוחה שלעיתים אף מנוצלת, להעלות את שכר הדירה בסכום הדומה לשיעור הנזק, שעשוי להיגרם לשוכר אם יאלץ לעקור מהדירה".

תגיות:שכירותדיור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה