כתבות מגזין

הרב ארוש בראיון לצבי יחזקאלי: "אין אדם שאין בו אמונה"

שיעור בחיק הטבע: העיתונאי צבי יחזקאלי והרב שלום ארוש מדברים אמונה. "אמונה זה לא שכל. איפה שנגמר השכל, מתחילה האמונה. ואין אדם שאין לו אמונה"

אא

בראיון מיוחד שערך העיתונאי צבי יחזקאלי עם הרב שלום ארוש, שפורסם בערוץ אורות - כשהתבקש הרב להשיב על השאלה 'מה זו אמונה', פתח ואמר: "אין כזה דבר שלבן אדם – אין אמונה. אין מציאות כזו. יש כוח בתוך האדם, כל אדם, שקוראים לו אמונה".

בתוך דבריו הסביר הרב ארוש כי אמונה היא נגזרת של המילה אמון. "אם לא היה לי אמון בך, ולך לא היה אמון בי – לא היינו יושבים היום ומדברים אחד עם השני. יש בזה שכל? אין בזה שכל. זו אמונה. אמונה זה לא שכל. איפה שהשכל נגמר – שם מתחילה האמונה".

העיתונאי <a class=צבי יחזקאלי והרב שלום ארוש - מדברים אמונה (קרדיט: צילום מסך ווינט)" src="https://storage.hidabroot.org/OLD_MEDIA/ScreenHunter_3265%20Jan.%2006%2021.45.jpg" />העיתונאי צבי יחזקאלי והרב שלום ארוש - מדברים אמונה (קרדיט: צילום מסך ווינט)

המשיך הרב ונתן דוגמא שתמחיש את דבריו. "אני עכשיו מבין שיש פה שולחן. האם אני צריך להאמין בזה? האמונה מתחילה איפה שאני כבר לא יכול לתפוש בכלי השכל. אז עכשיו תגיד לי: 'טוב, אם אני לא יכול לתפוש בשכל שלי, אז איך אני אדע במה להאמין?'. התשובה היא שבאמונה בעצמה יש שכל ישר מאוד, חושים שבעזרתם אתה יכול למשש ולראות".

ומה קורה אם אדם עדיין מתקשה להאמין במציאותה של הנפש, למשל? על כך עונה הרב בשחוק, שמי שלא מאמין מוזמן ללכת לבית הקברות. שם אין נפש, הנפש עזבה את הגוף. "כשמגיעים אליי ואומרים לי: 'תוכיח לי שיש אמונה', אני אומר שזה מאוד פשוט. הנה, אני מזיז את האצבע ואתה תסביר לי איך האצבע זזה? הסבר אחד: שיש בורא לעולם".

הרב מסביר את כוונתו ואומר כי את החיות הזו, רק בורא עולם יכול לתת. "החיות הזאת זה דבר רוחני. אין לו הסבר בעולם הזה. זה נקרא בורא לעולם. הנפש שלך – זה בורא". 

תגיות:צבי יחזקאליהרב ארוש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה