חדשות יהדות

יובל המבולבל: "אי אפשר לחזור אחורה"

לאן נעלם כל הכסף שהרוויח יובל מעבודה בשבת? מה דומה לתפוז רקוב, לדעתו? באיזה ביטוי חסידי הוא בוחר להתנסח? ומהי שיטתו הבלעדית לקבל כוס מלאה?

אא

"בשנה האחרונה מאוד התחזקתי, אני עכשיו מלבלב ולא מבולבל", אמר יובל שם טוב בראיון לרדיו 'קול ברמה'. וחושף את תהליך התחזקותו.

"הנשמה יודעת תמיד את האמת. מרגישים את הדברים בפנים", אומר יובל שם טוב, "תמיד יש את הקול הקטן הזה בלב שאומר את האמת".

"כל מחיר שיציעו לי לא אקח. לא אעבוד בשבת"

"בחנוכה בשנה שעברה התמזל מזלי ולא הופעתי בשבת. טעמתי את הטעם הנפלא של לא לעבוד בשבת, להיות בחיק המשפחה. ממש "טעמו וראו כי טוב ה'". אחרי זה אתה לא יכול לחזור אחורה", מספר יובל על החלטתו לא לעבוד בשבת.

"קיבלתי על עצמי קודם כל לא לעבוד בשבת. לפני שנה קיבלתי את ההחלטה הזו לא לעבוד בשבת למרות שזה היה עיקר הפרנסה שלי, ואני רואה רק עליה כלכלית", מצהיר יובל. "אין שום הפסד מהדבר הזה, מי שעובד בשבת זה כמו תפוז רקוב שמרקיב את שאר הסל, כל הכסף שהייתי מרוויח בשבת היה נעלם לי".

"הקדוש ברוך נתן לנו את השבת שננוח. כולם ביחד. כל המשפחה. תענוג. אין לזה מחיר לדבר הזה", אמר כוכב הילדים. "כל מחיר שיציעו לי אני לא אקח. לא אעבוד בשבת".

"בזמן האחרון אני עושה כל מיני מצוות, אני משתדל לטבול במקווה ורואה את התוצאות, הולך לשיעורי תורה", מספר יובל.

יובל המבולבל (צילום: מתוך פייסבוק)יובל המבולבל (צילום: מתוך פייסבוק)

"בשביל שמחה אמיתית צריך לטפל בנשמה"

יובל ממשיך ומציין כי לכל אחד יש כישרון כלשהו. "אני קיבלתי כישרון לשמח. היום אני יודע שלשמח ילדים זה מצווה מאוד גדולה ואני עושה אותה בשמחה רבה". יובל מרחיב השמחה: "אדם עצוב מחפש את השמחה בחוץ", אומר יובל, "אבל בשביל שמחה אמיתית צריך לטפל בנשמה. הנשמה רוצה תורה ומצוות. אחרי שיעור תורה אני מרגיש שמח. שמח בלב. מסתכל על השמים, אומר תודה לה', אני שמח, אני בריא, אני הולך. כל השאר זה בונוס".

שם טוב מצטט את הפסוק בתהילים: "מי האיש החפץ חיים, אוהב ימים" – איך אפשר כל יום לאהוב את הימים? – לשמוח במה שיש כאן ועכשיו. "איזהו עשיר השמח בחלקו" – לשמוח במה שיש.

"קודם כל להגיד תודה על מה שיש. קמת בבוקר?", אומר יובל, "דבר ראשון להודות לה'. כך התפילה בנויה. דבר ראשון להודות. וזה כל כך נכון. אחר כך לבקש. אנחנו צריכים לגיד תודה לקב"ה אתה קם בבוקר פותח את העניים תגיד תודה, קמת על הרגלים צריך להגיד תודה לבורא עולם".

וכך מספר יובל על שיטתו לשמוח: "איך עושים שכל הכוס תהיה מלאה? מקטינים את הכוס. אני מקטין את הציפיות. מקטין הכל. מה אני צריך... ברוך השם, אני חי, בריא. בן אדם רוצה עוד כסף. צריך לעשות שינוי ב"מוחין" שלו. את המילה "מוחין" אמר שם טוב בהברה חסידית, וחזר עליה שוב. "זו עבודה פנימית. לעשות את השינוי במוח ואז להיות מבסוט. עבודה עצמית היא עבודה פנימית. להפסיק לרצות עוד ועוד כסף".

שם טוב מתייחס לפרשת השבוע: "בשנה האחרונה למדתי להתחזק, ליהנות מדברים נפלאים. כל שבוע בפרשת השבוע אפשר ללמוד כל כך הרבה דברים על החיים שלנו היום".

תגיות:יובל המבולבלהתקרבות ליהדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה