ונשמרתם

שנת 2015: יותר מהרוג ליום בתאונות דרכים

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פרסמה דו"ח המצביע על עליה של 12% בהרוגים מתאונות דרכים ביחס לשנה שעברה

אא

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פרסמה דו"ח בשבוע שעבר. הדו"ח מצביע על קפיצה של 12% בהרוגים מהשנה שעברה. בשנת 2015 נהרגו 356 בני אדם – יותר מהרוג ליום. 221 מתוכם נהרגו בתאונות בדרכים בינעירוניות. רובם רוכבי אופניים, אופנוע ונהגי משאיות.

מנתוני הרשות עולה כי בכל שבוע נהרג רוכב אופנוע בממוצע - זינוק של 50% לעומת 2014. רוכבי האופנועים הם 16% מכלל ההרוגים בדרכים, פי ארבעה מחלקם היחסי של האופנועים ביחס לכלי הרכב.

גם מקרב רוכבי האופניים חלה עליה משמעותית מאז השנה שעברה. ח"כ איתן כבל דיבר בחריפות נגד האופנועים החשמליים. "האופניים החשמליים זה כלי שהורג - ארבעה נהרגו ב–2015 ויותר מ–300 רוכבים נפצעו", אמר, "המדרכות בחלק מהיישובים נהפכו לשדה קרב וקטל, ואם מישהו יאמר שאי אפשר לעשות כלום, כי אי אפשר לאכוף, אז הוא צריך לשים את המפתחות וללכת הביתה".

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

עוד עולה מהדו"ח כי גם מעורבותם של כלי רכב כבדים (יותר מ–3.5 טונה) בתאונות קטלניות היתה בשנה האחרונה גבוהה פי שמונה ממספרם היחסי על הכבישים. מתחילת 2015 היו 65 הרוגים בתאונות שבהן היו מעורבים כלי רכב כבדים, לעומת 50 ב–2014.

בקרב הולכי הרגל, לעומת זאת, חלה ירידה של 9.6% במס­פר ההרוגים, אך שיעור ההי­פג­עות של הולכי הרגל בישראל עדיין גבוה. אחוזים ניכרים מהם קיפחו את חייהם שכעברו במעבר חציה.

חל זינוק גם במספר הקשישים שקיפחו את חייהם בעת חציית כביש. 56% מהולכי הרגל ההרוגים במגזר היהודי הם בני 65 ומעלה. הגורם העיקרי לכך, טוען זיו-אב, שכיהן כמדען הראשי של משרד התחבורה ב–2011–2013, היא המהירות המותרת בעיר: 50 קמ"ש. לטענתו, יש להוריד את המהירות ל–35 קמ"ש, כמו במר­בית הדרכים בהולנד. "המהירות היא גורם משמעותי מאוד, והרבה יותר מסתם גורם סיכון. ב–50 קמ"ש, אם פורץ ילד לכביש הוא ייהרג. ב–30 קמ"ש לא הורגים", ציין זיו-אב.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק" אמר עם פרסום הדו"ח: "בכל יום נהרג בממוצע אדם, והממשלה שותקת... הממשלה מנסה לשמור על האזרחים מפני טרור והסכם גז רע, אבל היא מזלזלת בחיי אדם ומפקירה את אזרחיה למוות בכבישים".

תגיות:הרוגים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה