חדשות בארץ

סיקור מיוחד: פיגוע ירי בתל אביב – 2 נרצחים

מחבל ערבי-ישראלי ביצע פיגוע ירי לעבר פאב ברחוב דיזינגוף בתל אביב. בפיגוע נרצחו 2 אנשים, ונפצעו 6 אנשים נוספים. המחבל נמלט, וכוחות הביטחון עורכים מצוד אחריו

אא

מחבל ערבי-ישראלי חמוש בנשק חם רצח שני אנשים אתמול (ו') בפאב ה'סימטא' ברחוב דיזנגוף בתל אביב. שישה אנשים נוספים, נפצעו באירוע: שניים באורח קשה, שניים במצב בינוני, אחד באורח קל-בינוני, ועוד אחד באורח קל.

המחבל הצליח להימלט מהזירה, וכוחות הביטחון עורכים סריקות וחיפושים נרחבים אחריו. בפיגוע נרצחו: אלון בקל בן 26 מתל אביב, ממנהלי פאב 'הסימטא', ושמעון רויאמי בן 30 מאופקים. בתיעוד של חנות הטבע 'Anise' נראה המחבל עורך קניות בחנות, מניח את המוצרים, ויוצא לבחוץ תוך כדי ירי לכל עבר.

הפצועים בפיגוע פונו לבתי החולים: ביה"ח 'איכילוב' בתל אביב, ביה"ח 'בילינסון' בפתח תקווה, ביה"ח 'שיבא' בתל השומר, וביה"ח 'וולפסון' בחולון.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

המחבל הוא נשאת מלחמם, ערבי בעל אזרחות ישראלית בן 29 מעארה. אביו של המחבל, זיהה את בנו בתמונה שפורסמה, ודיווח למשטרה. לדבריו, בנו גנב את נשקו המשמש אותו בעבודתו כמאבטח, ובעזרתו ביצע את הפיגוע. מלחמם ריצה בעבר חמש שנות מאסר בכלא הישראלי, לאחר שבשנת 2007 (למניינם) ניסה לחטוף נשק מחייל צה"ל בצומת כרכור, כנקמה על הריגת בן דודו. בנוסף, הוא נעצר בעבר באשמת סחר בסמים. כוחות הביטחון עצרו את אחיו של המחבל, ג'ודאת מלחם בחשד שסייע לו לפני הפיגוע.

דוד בקל, אביו של אלון שנרצח בפיגוע סיפר: "אלון סיים לאחרונה את לימודי המשפטים, והיה אמור להתחיל את ההתמחות אצל עו"ד דב וייסלגס. הוא היה ילד פורח ושמח, לכל מקום שהיא הוא נתן את האור. לא היה ילד כזה מיוחד. הוא היה בשבילנו עולם ומלואו. רק בחמישי בערב הוא שלח לי הודעות, בזמן שהוא היה בפאב הזה. זה מטורף, הוא אמר לי שהוא שמח, וטוב לו. בדיוק היום הבן השני שלי עבר לגור היום בת"א. העברתי לו את הדירה, וצבעתי אותה. כשסיימתי לצבוע, התקשרו אלי ואמרו לי שהיה פיגוע בפאב של אלון. אחיו הגדול אבי רץ אל הפאב, וראה אותו שוכב שם. זה בדיוק דקה וחצי נסיעה".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

מדוברות משטרת ישראל נמסר: "סמוך לשעה 14:40 התקבל דיווח בדבר יריות בבית קפה ברחוב דיזינגוף. שניים נהרגו ומספר בני אדם נפצעו. החשוד בירי נמלט מהזירה, וכוחות משטרה גדולים עורכים סריקות נרחבות אחריו. הציבור מתבקש לנהוג כבשגרה, ולדווח למוקד 100 על כל אירוע חריג".

עוד נמסר: "ההיערכות המוגברת בעקבות פיגוע הירי שבוצע אתמול בתל אביב תימשך עד לאיתור המחבל, כך הוחלט הבוקר בערכת מצב נוספת בראשות מפכ"ל המשטרה, ובהשתתפות סגל הפיקוד הבכיר ונציגי השב"כ. פעילות המשטרה והשב"כ, בשיתוף כוחות משטרה מיוחדים, בוצעה לאורך כל הלילה והיום, ותימשך ככל שיידרש עד לאיתור החשוד ומיצוי החקירה. אנו שבים ומבקשים מכם להישמע להוראות השוטרים בשטח, על מנת לאפשר לכוחות לבצע את מלאכתם ולשמור על ביטחונם של האזרחים. עם זאת, נדגיש כי בשלב זה אין כל מניעה להמשיך בשגרת החיים. אנא שמרו על ערנות, ופנו למוקד 100 או לשוטרים בשטח במידה שאתם מבחינים בהתרחשות חריגה או מחשידה".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו הגיע למקום הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב, שם קיבל סקירות על התקדמות החקירה מהשר לביטחון הפנים גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך וממפקד הימ"ר. ראש הממשלה הדליק נר לעילוי נשמת הנרצחים, ושוחח עם אחד מבעלי המקום. נתניהו התייחס לפיגוע ואמר:"אתמול היה כאן רצח מתועב, אכזריות בלתי נתפסת. צעירים שכל חייהם לפניהם, בגיל של הילדים שלי, יושבים לתומם לחגוג יום הולדת והם נרצחים בדם קר. אני מבקש לשלוח תנחומים מקרב לב למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה שלמה ומהירה לפצועים. אנחנו מתפללים לשלומם".

נתניהו הוסיף ואמר כי: "משטרת ישראל והשב"כ פועלים ללא לאות לתפוס את הרוצח. אני קיבלתי עכשיו תדרוך מקיף על כל פעולתם, הם עושים זאת עם מיטב הכוחות והיכולות של זרועות הביטחון של מדינת ישראל. תמונתו של הרוצח פורסמה, יפורסמו גם תמונות נוספות שלו. אנחנו עיבינו כוחות בכל האזורים הרלוונטיים. אני מבקש מהציבור ערנות מרבית".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

מדוברות מגן דוד אדום נמסר: "התקבל דיווח במוקד מד"א מרחב דן על ירי ברחוב דיזינגוף 130 בתל אביב. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול ל-3 פצועים קשה, ופצוע אנוש".

מנהל ביה"ח 'איכילוב', רוני גמזו מסר: "בביה"ח מטופלים שני פצועים באורח קשה. אחד מהם סובל מפגיעת ראש, והוא הובהל לניתוח. הצוות הרפואי מנסה לייצב את מצבם. שני פצועים אחרים שוחררו לביתם".

ראש מחלקת הטראומה בביה"ח 'בילינסון', ד"ר אלמוג בן יעקב מסר: "לביה"ח הגיעה בחורה צעירה בשנות העשרים לחייה במצב קל ויציב. היא נפצעה מירי בברך, ופצע שטחי באגן. ערכנו את כל הבדיקות, היא בהכרה ותאושפז. היא הבינה שמדובר בפיגוע, היא סיפרה כי היא ישבה בפאב ולפתע החלו יריות. היא נפגעה מירי ברגל ונפלה".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

פרמדיקית מד"א שהגיעה למקום, שני מזרחי סיפרה: "כשהגענו לזירה הייתה המולה גדולה. חלק מהפצועים היו בפאב, וחלקם שכבו על הכביש. מיד ניגשתי לגבר כבן 35 שסבל מפצע ירי בפלג גופו העליון. הוא היה בהכרה מלאה. הענקתי לו טיפול רפואי ראשוני מציל חיים בשטח, ופינינו אותו כשהוא במצב קשה מאוד תוך כדי טיפול רפואי לביה"ח 'איכילוב' בת"א".

פרמדיק איחוד הצלה שהגיע למקום, יהודה הילדסהיים סיפר: "כשהגענו לזירה נתקלתי בפצוע אנוש וללא הכרה, לאחר שנפגע מירי. יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הענקנו לו טיפול ראשוני, והוא פונה לביה"ח 'איכילוב' בת"א".

ראש עיריית ת"א, רון חולדאי מסר: "מחפשים איך לפגוע בתל אביב, וגם היום פגעו בה. שוחחתי עם חלק מהפצועים קל. הם ישבו, אפילו חגגו יום הולדת, והגיע מחבל מבחוץ שפשוט יריה פנימה לתוך הפאב".

תגיות:פיגועפיגוע ירי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה