חדשות בעולם

הסכם הגרעין בסכנה? איראן הפרה את החלטות מועצת הביטחון

בתחילת החודש הפרה טהרן את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם. ארה"ב מתכננת סנקציות חדשות

אא

העיתון "וול סטריט "ג'ורנל" דיווח שהממשל האמריקני מכין סנקציות כנגד אישים באיראן, הונג קונג ואיחוד האמירויות הערביות בגין תפקידם בתוכנית הטילים הבליסטיים של איראן.

בעיתון נכתב כי במסגרת הסכם הגרעין ההיסטורי שנחתם ביולי בין איראן לבין שש המעצמות, יש למשרד האוצר זכות להכניס לרשימה השחורה שלו אישים וארגונים איראניים שמעורבים בפיתוח טילים. מנגד, מסרו גורמים בטהרן כי זוהי הפרה חמורה של הסכם הגרעין.

עוד דווח כי צוות פקחים של האו"ם קבע בדו"ח שחיבר ושהגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס ב-15 בדצמבר כי הניסוי שביצעה איראן ב-10 בדצמבר בטיל לטווח בינוני "עימאד" היה ניסוי בטיל בליסטי עם יכולת לשאת ראש נפץ גרעיני, דבר שמהווה הפרה של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם.

העיצומים המתוכננים יאסרו על אזרחים אמריקנים וזרים לעשות עסקים עם החברות שיוכנסו לרשימה השחורה. בנקים אמריקניים גם יתבקשו להחרים את נכסי החברות והאישים שמוחזקים במערכת הפיננסית האמריקנית.

אחד הגורמים שעליהם יוטלו סנקציות הוא חברת Mabrooka Trading Co LLC שמושבה באיחוד האמירויות ומייסדה, חוסיין פורנאגשבאנד. החברה חשודה בסיוע לחברות ממשלתיות איראניות לרכוש סיבי פחמן שהכרחיים לתוכנית הטילים האיראנית.

על פי הדיווח בעיתון, משרד האוצר האמריקני גם מתכנן להטיל סנקציות על חמישה אישים איראניים ממשרד ההגנה בטהרן וחברות בנות של המשרד בגין עבודתם על תוכנית הטילים הבליסטיים.

תגיות:איראןהסכם גרעין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה