אמונה

הפרק האסור שהמציאו המיסיונרים

האם קיים "פרק אסור" בתנ"ך? האמת על הפרשנות השקרית של היהודים המשיחיים

אא

שלום וברכה, ותודה על שאלתך.

"הפרק האסור" אינו אסור בכלל. תוכל למצוא אותו בכל תנ"ך יהודי, בספר ישעיהו פרק נ"ג.

המסיונרים הנוצרים משתמשים בשיטות שיווק שונות כדי להגיע לקהל הישראלי. אחת משיטות השיווק והמרמה שלהם, הוא בטענה שפרק נ"ג בספר ישעיהו מתאר את ישו... וכביכול הרבנים מנסים להסתיר פרק זה מהתנ"ך.

התייחסתי לטענה שקרית זו במאמרי "עשר העובדות שיהודים משיחיים אינם רוצים שיהודים ידעו":

https://www.hidabroot.org/he/article/78994

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

בפרק נ"ב מדבר ישעיהו הנביא על גלות בבל והחורבן, ובפרק נ"ד  מתאר את ירושלים בדרך משל כאשה עקרה ועניה, בפרק נ"ג משווה ישעיהו את עם ישראל בגלות לצדיק מעונה ודחוי. חשוב לציין שבשום מקום במהלך פרקים אלה לא מוזכרת המילה "משיח". במטרה לסלף את האמור בפרק נ"ג שבספר ישעיהו, היהודים המשיחיים יציגו את פרק נ"ג מחוץ להקשרו המקורי בין הפרקים, ויטענו שהמשל על ה"צדיק המעונה" בדברי ישעיהו אינו אלא נבואה על ישו הצלוב. מלבד שהפרק הוצא מהקשרו המקורי בספר ישעיהו, הרי שגם לפי שיטתם, הוא סותר מכל וכל את האמונה בישו, שהרי נאמר במשל על אותו צדיק שיהיה "איש מכאובות וידוע חולי" (פסוק ג'), בעוד ישו כלל לא היה חולה או נכה הסובל מכאבים, וגם נאמר במשל "יראה זרע, יאריך ימים, וחפץ ה' בידו יצלח" (פסוק י'), בעוד ישו נצלב בגיל צעיר ולא השאיר אחריו ילדים. עוד המשל מספר שכאשר יהרוגו לא יאמר הצדיק מילה: "כשה לטבח יובל... ולא יפתח פיו" (פסוק ז), בעוד הסיפור הנוצרי מספר שכאשר תפשו את ישו הוא צעק "יצאתם בחרבות ובמקלות לתפשני" וכאשר צלבו אותו הוא בכה "אלי, אלי, למה עזבת אותי?". ואם לא די בכך, אף על מקום קבורתו נאמר שיקבר עם רשעים (פסוק ט) בעוד שלפי סיפורם ישו נקבר בקבר של צדיק מרמתיים. מלבד זאת, צריך לדעת שבמהלך פרק נב' ופרק נד' מדבר הנביא ישעיהו על הגלות ומנבא את גאולת כל עם ישראל בידי אלוקים, והצלתם מאומות העולם, נבואה שאנו עדיין מחכים לה שתתגשם. מה שרק מוכיח לנו, שהמשיח עדיין לא הגיע לפי ישעיהו. מי שיקרא את כל ספר ישעיהו לפי סדר, לא יוכל לטעות בסילוף זה שהמציאו המשיחיים.

עוד התייחסות נרחבת לטענות הנוצרים:

https://www.hidabroot.org/he/question/28919

https://www.hidabroot.org/he/question/29070

לחיזוק האמונה בשכל הישר, אני ממליץ לחפש בגוגל את המילים "שיחה גורלית", ולקרוא חוברת קצרה המתארת דו-שיח עם בורא עולם על כל השאלות באמונה. בהצלחה!

בברכה,

דניאל בלס

תגיות:שאלות באמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה