חדשות בעולם

ארה"ב: אזרחים איראנים ואנשים שביקרו באיראן לא יורשו להיכנס למדינה; שר החוץ האיראני: "הפרה של הסכם הגרעין"

נשיא ארה"ב חתם על חוק הוויזות שמגביל את הכניסה לארה"ב על נוסעים שביקרו באיראן ואזרחים איראנים. שר החוץ האיראני מחה בתגובה והצהיר כי מדובר בצעד ש"יפר את הסכם הגרעין האיראני"

אא

שר החוץ האיראני, מוחמד זריף תקף אמש (ד') את החוק החדש עליו חתם הממשל האמריקני. ביום ו' האחרון חתם נשיא ארה"ב, ברק אובמה על חוק הוויזות החדש המטיל מגבלות כניסה לארה"ב על נוסעים שביקרו בחמש השנים האחרונות באיראן, סוריה, עיראק וסודאן, או על אזרחים בעלי שתי אזרחויות שאחת מהן נכללה בחוק.

החוק החדש אושר בעקבות מתקפת הטרור של 'דאעש' בקליפורניה ובפריז. מטרתו של החוק החדש לשמש אמצעי הגנה נגד פיגועי טרור נוספים בארה"ב.

סוכנות החדשות 'טזמין' מדווחת כי במהלך מסיבת עיתונאים עם שר החוץ המונגולי, אמר זריף כי החוק מהווה הפרה של הסכם הגרעין האיראני, לדבריו: "אם החוק האמריקני ייושם כמו שהוא, הוא יפר את הסכם הגרעין עם איראן".

(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

זריף סיפר כי הביע את תרעומתה של איראן על החוק החדש בפני מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי במהלך פגישתם החודש בניו יורק במטרה "למנוע את הצבת המכשול ביישום הסכם הגרעין האיראני".

עוד דווח כי במהלך פגישתו של השר האיראני עם נשיא הסנאט הצרפתי, ג'רארד לארצ'ר, ביקש זריף מצרפת להתנגד לחוק בטענה שהוא "מפר את עצמאותה של איראן".

תגיות:ארה"באיראןויזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה