חוגי בית בהידברות

הגז דלף, אבל הבית ניצל: השגחה בזכות הפרשת חלה

הכלב שלי, שהיה קשור בחצר, השתחרר מהרצועה – עד היום איני יודעת איך הצליח – וברח. כשבני ראה את הכלב הוא לא הבין איך הגיע לשם, כי הוא תמיד מחכה לי בבית. זו הייתה דרכה של ההשגחה למנוע אסון כבד

אא

שמי נורית. אני מקיבוץ של השומר הצעיר, חוזרת בתשובה כעשר שנים. במשך כל השנים ראיתי את ההשגחה, אבל זה סיפור לפעם אחרת.

עברתי שנה לא קלה, והחלטתי לעשות הפרשת חלה וסעודת הודיה דרך הידברות. הפרשת החלה הייתה אמורה להיות ביום שני אבל כדי שהבנות יזכו בסעודה בלחמניות וחלות, עשיתי הפרשה פרטית ביום שישי עם הרבה תפילות ובקשות. אחרי שסיימתי לאפות הנחתי את החלות על שולחן בסלון וכיסיתי במפת שבת מיוחדת לחלות.

באותו היום החלטתי לאכול אצל חברה בקיבוץ שגרה בהרחבה והחלה להתחזק באמונה. בדרך לבית התפילה (קיבלנו חדר בבית ספר האזורי לימי שישי-שבת ובו יש ארון קודש וספר תורה שנתרם על ידי חבר מההרחבה) פגשתי את בני רון, וסיפרתי לו שאני הולכת לאכול אצל חברה.

בשעה תשע בערב התקשרו לילד של החברה, וביקשו שאני אבוא במהירות לביתי. כשהגעתי לבית הרחתי ריח חזק של גז ואז נודע לי מה קרה. הכלב שלי, שהיה קשור בחצר, השתחרר מהרצועה (עד היום איני יודעת כיצד הצליח לעשות זאת) וברח לבית של הגרוש שלי שגר רחוק ממני, שם עשו באותו זמן בני וחברתו את סעודת יום השישי. כשראו את הכלב לא הבינו כיצד הוא הגיע לשם, כי הוא תמיד מחכה לי בבית. מכיוון שידעו שאני לא בבית, הם החליטו להחזיר אותו אלי, ועוד לפני שהגיעו לביתי הריחו את הריח החזק של הגז שהתפשט בכל האזור. הם הזעיקו את האחראי, שגם הוא בהשגחה היה בקיבוץ, כי בדרך כלל הוא אצל חברתו בבאר שבע.

בבדיקה נמצא שווסת הלחץ של הגז מאחורי הבית התקלקל, וגרם לדליפת גז מהכיריים. הריח היה חזק מאוד. אני הגעתי שעה לאחר מכן, ועדיין הרחתי ריח. מאחורי הבית יש שני מפסקים של גז, אחד של הבית האישי שלי, ואחד כללי של השכן. החברה של הבן שהייתה קרובה לסוגר של הגז מאחורי הבית, אמרה לאחראי שהיא עדיין ממשיכה לשמוע רעש של יציאת גז. בהתחלה הוא אמר לה שלא יכול להיות, כי הוא סגר ברז אחד, אבל כנראה הייתה דליפה בברז הראשי.

הנס וההשגחה היו בזה שבאותו הזמן דלקו בבית חמישה נרות שבת בתוך כוסיות מלאות בשמן, ולמרות הנרות לא קרה האסון הנורא מכל שיכול לקרות משילוב של גז ואש שמתחברים יחד. אין לי ספק שהייתה פה יד השגחה במניעת אסון כבד, ואין ספק שזה היה בזכות הפרשת החלה האישית שעשיתי והכללית הגדולה ביום שני עם הרבנית המקסימה מערוץ הידברות – רויטל צדוק.

הערב היה התעלות רוחנית גבוהה. אני רוצה להודות לקדוש ברוך הוא ולערוץ הידברות על הערב הנפלא והמרגש. תזכו לחזק עוד רבים ותתחזקו גם אתם.

"מכל הדברים צועק כבוד השם יתברך,

כי מלוא כל הארץ כבודו

כי כבודו יתברך צועק תמיד

וקורא ומרמז לאדם שיתקרב אליו יתברך

והוא יתברך ויקרב אותו ברחמים, באהבה ובחיבה גדולה".

(שיחות הר"ן)

בתודה ובהערכה,

נורית

תגיות:חוגי ביתמכתב תודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה