חדשות כלכלה

לאחר מרתון לילי: בוטלה השביתה הגדולה במשק

שר האוצר, משה כחלון, ויו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן הגיעו להסכם והשביתה במשק בוטלה: תוספות שכר באופן שייטיב בעיקר עם בעלי משכורות נמוכות במגזר הציבורי

אא

בוטלה השביתה שתוכננה להיום (ד'): לאחר מרתון לילי הגיעו שר האוצר, משה כחלון, ויו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, להסכמה על הסכם השכר במגזר הציבורי והשביתה שתוכננה להיום (ד'), בוטלה.
בוטלה השביתה שתוכננה להיום (ד'): לאחר מרתון לילי הגיעו שר האוצר, משה כחלון, ויו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, להסכמה על הסכם השכר במגזר הציבורי והשביתה שתוכננה להיום (ד'), בוטלה.
לראשונה סוכם כי תוספות השכר יינתנו באופן דיפרנציאלי. 50% מהתוספת תינתן באופן שקלי ו-50% באופן אחוזי.

שר האוצר ויו"ר ההסתדרות (צילום: פלאש 90)שר האוצר ויו"ר ההסתדרות (צילום: פלאש 90)

זהו הסכם פורץ דרך שיביא לצמצום הפערים בין מקבלי המשכורות הנמוכות לגבוהות במגזר הציבורי, כך שמקבלי השכר הנמוך יקבלו תוספת גבוהה מ-7.5%.

ההסכם נקבע לתקופה של 5 שנים, החל מינואר 2013 ועד דצמבר 2017. כמו כן הוסכם להמשיך את הדיונים ולדווח על ההתפתחויות במשא ומתן עד 3 בינואר, 2016.

ההסכם קובע כי עובדי המגזר הציבורי יזכו לתוספות שכר בעלות כוללת של כ-7.5% בפריסה על פני 3.5 שנים. תוספות שכר יחולקו באופן דיפרנציאלי כך ש-50% מהתוספת תינתן באופן שקלי ו-50% באופן אחוזי. כלומר, תוספות השכר יצמצמו את הפער בין מקבלי המשכורות הנמוכות לגבוהות במגזר הציבורי. בנוסף, יזכו העובדים לתשלום מענק חד פעמי בגובה 2,000 ש"ח שישולם בשתי פעימות - 1,000 ש"ח בינואר 2016 ועוד 1,000 ש"ח בינואר 2017.
ההסכם מביא גם בשורה לקבוצות עובדים המרוויחים שכר נמוך. עובדים אלה יקבלו העדפה בהסכם בעזרת תשלום נוסף מעבר ל-7.5% שניתן לכלל העובדים.
בנוסף, סוכם בין הצדדים על הנהגת מכרז בין-משרדי לגיוס כוח אדם במקום המכרז הפנימי. סיכום זה יתרום לצמצום תקופת גיוס עובד וצמצום הביורוקרטיה במטרה לשפר את התנהלות המגזר הציבורי.
ההסכם מביא בשורה להורים אשר עובדים במגזר הציבורי ע"י מתן יום חופש נוסף באוגוסט, שניתן יהיה לנצלו גם לקיצור ימי עבודה בחודש זה. סעיף זה יש בו בכדי להקל בעיקר על הורים עובדים.
עוד סוכם על פתרון סוגיית ההעסקה בחוזים האישיים בשלטון המקומי וקביעת מכסה של 5% מהעובדים שיועסקו בחוזים אישיים.

תגיות:שביתהמשה כחלוןאבי ניסנקורן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה