ונשמרתם

זהירות: שימוש בפנסי לייזר עלול לגרום לעיוורון

עשרות ילדים נפגעים מידי שנה בישראל כתוצאה מפנסי לייזר ולחלקם נגרמת פגיעה בלתי הפיכה בקרנית

אא

הוועדה לזכויות הילד של הכנסת קיימה הבוקר (יום ב') ישיבה מקצועית בנוגע לתקינות השימוש בפנסי לייזר ובטיחות הילדים המשתמשים בהם. הישיבה התקיימה במסגרת דיון מהיר שהגיש ח"כ אורי מקלב, בעקבות מקרים שבהם ילדים התעוורו כתוצאה משימוש בפנסי לייזר.

יוזם הדיון, ח”כ הרב מקלב, הדגיש בדיון כי "אין סכנה כל כך חופשית וזמינה לשימוש ילדים כמו פנסי לייזר שמוגדרים משום מה כ'צעצוע'". הח"כ הוסיף וסיפר כי נחשף למקרה, בו איבד ילד בן 9 את ראייתו כתוצאה מחשיפה של שניות בודדות לקרני לייזר, תוך כדי משחק.

עוד ציין ח”כ מקלב כי השימוש בפנסי לייזר מסכן גם נהגים המסנוורים במהלך נסיעתם, וכי טרוריסטים פלסטינים עושים שימוש בפנסים הללו ומסנוורים באמצעותם נהגים ותושבים בשכונות התפר בירושלים, בכביש 443 ובצירים נוספים תוך סיכון חייהם של הנוסעים.

(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

נציג משרד הכלכלה אמר בדיון כי ישנם תקנות בנושא וכי רק חלק מהפנסים מאושרים לשימוש מקצועי ומיעוטם לכלל הציבור. עם זאת, הודו במשרד כי אין פיקוח ולא מתבצעת אכיפה של ייבוא עצמי והברחות של פנסי לייזר מסוכנים, כמו גם זליגה של פנסים מקצועיים לשוק החופשי.

בדיון נכחו גם נציג משרד הבריאות ורופא עיניים, שציינו כי גם בפנסים שמאושרים לשיווק, חשיפה ישירה לעין עלולה לעוור את המסנוור בתוך שניות בודדות ולפגוע חלילה בקרנית העין לצמיתות.

בתום הדיון סוכם כי חברי הכנסת אורי מקלב ושאשא ביטון יפנו למשרדים הרלוונטיים בדרישה לחדד את התקנות והאכיפה בנושא.

תגיות:מקלבלייזרסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה