חדשות בארץ

הצעת חוק: עודפי מזון לנזקקים ולא להשמדה

חברי הכנסת מקלב וגפני הגישו הצעת חוק "עידוד הצלת מזון". בכך יינצל המזון מהשמדה וילדים רעבים ייהנו ממנו

אא

חברי הכנסת אורי מקלב ומשה גפני הגישו הצעת חוק "עידוד הצלת מזון". על פי ההצעה יוכלו בעלי אותן חברות להעביר את מנות המזון הללו לעמותות שיחלקו אותם לנזקקים ולמשפחות ברוכות ילדים מבלי שיהיו חשופים לתביעות משפטיות. בכך יינצל המזון מהשמדה וילדים רעבים יוכלו ליהנות מכך. 

לפי ההצעה, את הוראות האחסון ובטיחות המזון יקבעו שר הבריאות בהתייעצות עם שר הרווחה והמועצה הארצית לביטחון תזונתי. באם ייושמו הוראות השמירה על איכות ובטיחות המזון, יוכלו החברות המדוברות לתרום את המזון לנזקקים, תוך שהם מוגנים מתביעות משפטיות.

כיום, כעשרים וחמישה אחוזים מהמזון המוכן בבתי מלון, אולמות אירועים, חברות הסעדה, מפעלים, שירותי קייטרינג, רשתות שיווק ועוד – מושמד.

(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

ח"כ מקלב הסביר את הצעת החוק ואמר: "מנות המזון הללו יכלו להחיות מאות אלפי ילדים עניים ומשפחות ברוכות ילדים וקשיי יום שלא זוכים לאכול מנה חמה ומזינה כל יום. גופים רבים מעוניינים לתרום את המזון, אך בשל הוראות החוק והחשש מכך שהם יהיו חשופים לתביעות הם נאלצים בכאב להשמיד אותו ולא לתרום אותו למי שבאמת זקוק לכך".

יצוין כי בארה"ב ובאירופה קיימים חוקים דומים שמאפשרים לעשות חסד וצדק חברתי עם מעוטי יכולות והם מגנים על התורמים מפני תביעות עתידיות.

תגיות:נזקקיםעונירעב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה