חדשות בארץ

נשיא טורקיה: "נרמול היחסים עם ישראל יסייע למזרח התיכון"

נשיא טורקיה הצהיר היום כי טורקיה מעוניינת לנרמל את היחסים עם ישראל בתמורה לפיצוי כספי, והסרת המצור מעזה. בישראל מגיבים: "שלא יבלבל את השכל"

אא

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן הצהיר היום (ב') כי נרמול היחסים בין טורקיה לישראל יסייע רבות למצב במזרח התיכון. עוד הוסיף ואמר כי: "נרמול היחסים בין שתי המדינות אפשרי, רק אם יושג הסכם לפיצוי הרוגי משט המרמרה, ואם יוסר המצור הישראלי על רצועת עזה".

גורמים בכירים בישראל אמרו כי בעקבות המשבר הרוסי-טורקי לאחר הפלת המטוס הרוסי, טורקיה רוצה לנרמל את היחסים שלה עם ישראל ובמיוחד לחתום עם ישראל על עסקת גז, לפיה יוקם צינור גז ממאגרי הגז הישראליים עד לטורקיה. עוד אמרו הגורמים כי הטורקים מבינים כי אם לא יפעלו במהירות, כמו שהפסידו את הגז הרוסי הם יפסידו גם את הגז הישראלי.

הגורמים הגיבו לדבריו של ארדואן ואמרו כי: "הכדור נמצא במגרש הטורקי. אנו התנצלנו בפני טורקיה, ואנו מוכנים לשלם כסף. שארדואן לא יבלבל את השכל, על הסרת המצור מעזה כי טורקיה יודעת שאין דבר כזה. אנו לא מוכנים לשלם עוד על נרמול היחסים".

(צילום: Shutterstock)(צילום: Shutterstock)

בכיר ישראלי הגיב לדברי הנשיא הטורקי ואמר כי: "נדרש לערוך ניתוח אסטרטגי מעמיק מאוד בנושא, מכיוון שמדובר במשוואה עם שש מדינות: ישראל, טורקיה, רוסיה, מצרים, יוון וקפריסין. לא צריך לקפוץ, יש יתרונות ויש חסרונות".

אנשי עסקים ישראליים השותפים למאגרי הגז אמרו כי: "טורקיה להוטה לגמור את הסכסוך עם ישראל, ולהתקדם עם עניין הגז".

שר האנרגיה, יובל שטייניץ הגיב לדברי הנשיא הטורקי ואמר: "אין לי ספק שההצהרה של ארדואן בדבר רצונו לגמור את הסכסוך עם ישראל נובעת מההתקדמות במתווה הגז".

מנגד, מנכ"ל משרד החוץ ד"ר דורי גולד אמר כי: "ישראל מאז ומתמיד שואפת ליחסים יציבים עם טורקיה. ישראל בוחנת כל הזמן את הדרכים להגיע לכך".

תגיות:טורקיהמתווה הגזהגז הטבעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה