ונשמרתם

שתי יולדות עברו כריתת רחם, לאחר שנדבקו מהרופא בחיידק הטורף

שתי יולדות מביה"ח שיבא הגיעו כמה ימים לאחר הלידה לבתי החולים בילינסון ושיבא, לאחר שחשו ברע. בביה"ח נמצא כי נדבקו בחיידק הטורף על ידי אחד הרופאים

אא

לפני כמה ימים הגיעה לביה"ח בילינסון אישה צעירה לאחר שחשה ברע. מבדיקה שנערכה בביה"ח נמצאו תסמינים המעידים כי האישה נדבקה בחיידק הטורף. מכיוון שהאישה עברה לידה בביה"ח שיבא כמה ימים קודם, חשדו הרופאים שהאישה נדבקה בחיידק במהלך לידתה, ופנו לשיבא בדרישה שיבדקו את המקרה.

אל ביה"ח שיבא הגיעה יולדת נוספת לאחר שחשה ברע, ונמצא כי גם היא נדבקה מהחיידק הטורף. שתי הנשים אושפזו במחלקת טיפול נמרץ בבתי החולים השונים, וכדי להציל את חייהן, נאלץ הצוות הרפואי לכרות את רחמן. כרגע, שתי הנשים עדיין מאושפזות במחלקה לטיפול נמרץ, אך יצאו מכלל סכנה.

ההערכה הרפואית היא כי הרופא המטפל הדביק את היולדות בחיידק המסוכן, על ידי שיעול או עיטוש. בביה"ח שיבא הודיעו לרופא המטפל כי הוא חלה בחיידק המסוכן, והוציאו אותו לחופשת מחלה תוך מתן טיפול תרופתי.

(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

מביה"ח שיבא נמסר בתגובה: "בעקבות מקרה של אישה אשר ילדה בביה"ח שיבא לפני כשבועיים, והגיעה לביה"ח בילינסון עם זיהום ברחם מסוג סטרפטוקוקוס מקבוצה A, הוחלט בביה"ח שיבא לבצע חקריה אפידמיולוגית מיידית, לרבות בדיקת נשאות של צוות רפואי באמצעות סיקור לחיידק האמור. במקביל, הגיעה למרכז הרפואי יולדת נוספת עם תסמינים קליניים דומים וטופלה בהתאם".

"תוצאות בדיקת הצוות הרפואי העלו כי אחד הרופאים הינו נשא של חיידק סטרפטוקוקוס. למרות שאין וודאות שאכן מדובר בחיידק זהה, הוצא הרופא הנשא לחופשת מחלה, והחל בטיפול באנטיביוטיקה".

"כבר אמש, יצר קשר המרכז הרפואי שיבא עם כל המטופלות שנבדקו על ידי הרופא החשוד לנשאות. חמש מטופלות הוזמנו לברור רפואי. כמובן שהמקרה דווח למשרד הבריאות. חשוב לציין כי הזיהוי המדויק של החיידק טרם הושלם, וכל הצעדים שננקטים הם רק אמצעי זהירות ומניעה הנובעים מאחריות מלאה של ביה"ח שיבא למטופליו. ביה"ח שיבא ימשיך לעדכן את הציבור בשקיפות מלאה בכל ממצאי החקירה האפידמיולוגית".

תגיות:יולדתהחיידק הטורףבית חולים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה