חדשות יהדות

הרב בעדני: "זו האחריות שלנו ללמוד תורה כדי להגן על ישראל"

הרב שמעון בעדני התייחס במהלך כנס חיזוק בישיבה לצעירים למצב הביטחוני הקשה בארץ. הרב התבטא ואמר כי: "זו האחריות שלנו, בני הישיבות ללמוד טוב את התורה על מנת להגן על עם ישראל"

אא

במהלך כנס חיזוק בישיבה לצעירים 'אור אברהם' התייחס חבר מועצת חכמי התורה, הרב שמעון בעדני שליט"א למצב הביטחוני הקשה בארץ.

הרב בעדני סיפר על היום בו נרצח נכדו אהרן שלום בעדני הי"ד בפיגוע הדריסה בדרך בר לב בירושלים בשנה שעברה: "כשהנכד שלי אהרון-שלום נרצח, הגיעו אלינו ראשי השלטון לנחם. שר הביטחון התקשר אלי כדי לנחם ואמר כי נתגבר נתגבר. אני שואל אתכם איך נתגבר? עד עכשיו יש פיגועים וסכינים".

"המחבלים האלה באים עם סכין. מה עוזר כל הטנקים? היום באים עם סכין והורגים. לא אכפת להם גם למות. איפה נשמע דבר כזה שמחבלים שיודעים שהם מאה אחוז הולכים למות, והם ממשיכים עם זה. אי אפשר להבין את זה, כיוון שזה מהשמיים. אין מנוס מזה, הם אומרים נתגבר נתגבר, מה נתגבר? הנה עד עכשיו זה קורה ואין עצה לזה".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

הרב התייחס למצב הקשה והפחד בעיר העתיקה בירושלים: "אני הולך לכותל המערבי מידי שבוע. הדרכים תמיד היו מלאות בלילה. היום הן כמעט ריקות, אנשים מפחדים. בהמנון המדינה כתוב 'להיות עם חופשי בארצנו'. איזה חופשי? זה נקרא להיות עם חופשי בארצנו? הערבים הם עם חופשי בארצנו, לא אנחנו. הם הולכים כמו מלכים, אף אחד לא יכול להגיד להם כלום. הם לא מפחדים שמישהו יבוא עם סכין וירצח אותם".

לבסוף סיים הרב את דבריו ואמר שצריך להתחזק בלימוד התורה: "רואים מכל זה שצריך רק תורה. 'אם ה' לא ישמור עיר, שווא שקד שומר'. בחורים יקרים אם חס ושלום אתם חלשים בתורה, אז קורה אסון - מצליחים לדקור יהודי. לפעמים הורגים את המחבלים, לפני שהם דוקרים. זה הכל סייעתא דשמיא ותלוי בלימוד התורה שלכם. זו האחריות שלנו, בני הישיבות ללמוד טוב את התורה על מנת להגן על עם ישראל. אנחנו בפתח הגאולה".

תגיות:הרב בעדניפיגועטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה