חדשות בארץ

פיגוע דריסה בירושלים: 11 פצועים

מחבל ממזרח ירושלים דרס 11 אנשים בשדרות הרצל בירושלים, סמוך לגשר המיתרים. המחבל נוטרל במקום

אא

מחבל בן 21 ממזרח ירושלים הגיע היום (ב') עם רכב פרטי לשדרות הרצל בירושלים סמוך לגשר המיתרים, ודרס 11 בני אדם. איש כוחות הביטחון, מאבטח ואזרח שהיו בזירה ירו במחבל, והוא מת במקום. פעוט בן שנה ושלושה חודשים נפצע באורח קשה כתוצאה מהדריסה, והוא מורדם ומונשם. עוד נפצעו שני בני אדם באורח בינוני, בהם אישה בת 65. בנוסף, שמונה נוספים נפצעו באורח קל ועוד שלושה מוגדרים כנפגעי חרדה. כוחות ההצלה פינו את הפצועים לבתי החולים 'שערי צדק' ו'הדסה עין כרם' בירושלים.

מדוברות משטרת ישראל נמסר: "מחבל הגיע עם רכב פרטי לשדרות הרצל בירושלים, עלה על מדרכה סמוך לתחנת אוטובוס ודרס אזרחים שעמדו במקום. המחבל נוטרל. כוחות ההצלה של מד"א פינו 11 פצועים לבתי החולים, מהם תשעה באורח קל. כוחות המשטרה פועלים בזירת הפיגוע. אנו מבקשים מאזרחים להמנע מלהגיע לאזור". עוד מסרו במשטרה כי: "המחבל הוא עבד אל-מוחסן חסונה, בן 21 מבית חנינא ללא עבר ביטחוני".

מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה אדרי אמר: "ברכבו של המחבל נמצא גרזן. נמנע פיגוע גדול יותר, בזכות הפעילות המדויקת והמהירה שהביאה לנטרול המחבל".

מדוברות מגן דוד אדום נמסר: "בשעה 14:57 נמסר למד"א מרחב ירושלים על פיגוע דריסה סמוך לגשר המיתרים בירושלים. מדיווח ראשוני של חובשים ופרמדיקים של מד"א במקום מדובר ב-11 נפגעים, ביניהם פעוט במצב קשה, ו2 פצועים באורח בינוני".

מנכ"ל מד"א, אלי יבין מסר: "הפיגוע התרחש בסמוך לתחנת מד"א בירושלים, ולכן התגובה הייתה מהירה וטובה. יש נפגעים שמוגדרים קלים מאוד".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

חובש בכיר במד"א, משה אייכל שטיפל ראשון בפצועים סיפר: "עמדתי בצד השני של הכביש כששמעתי רעש של יריות. מיד חציתי את הכביש לעבר מקום הפיגוע, וראיתי רכב על המדרכה ליד תחנת האוטובוס. בתוך התחנה ובסמוך לה שכבו מספר נפגעים, כשהם סובלים מחבלות מדממות בגפיים. דיווחתי למוקד מד"א על הפיגוע, ויחד עם כוחות גדולים של מד"א הענקנו טיפול רפואי ופינינו את הפצועים לבתי החולים בירושלים".

מנכ"ל איחוד הצלה, משה טייטלבוים  שהגיע לזירה סיפר: "כשהגעתי לזירה הענקתי יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה, טיפול רפואי ראשוני לילד ולאמו, ולמספר הולכי רגל שנפגעו מהרכב. בזירה אף נשמעו קולות ירי. כל הנפגעים סבלו מחבלות ופציעות, וטופלו בזירה כשהם בהכרה מלאה".

מנהל מחלקת הטראומה בביה"ח שערי צדק, ד"ר עפר מרין מסר: "לביה"ח הגיעו תשעה פצועים: פעוט בן שנה ושלושה חודשים שנפצע קשה, עוד שני פצועים באורח בינוני, ושישה באורח קל. חלקם מוגדרים כנפגעי חרדה, ולא נשקפת להם סכנת חיים. הפעוט הגיע לביה"ח עם פציעה קשה בכף רגלו. החלטנו להעבירו לביה"ח 'הדסה עין כרם' כדי לנסות ולהציל את רגלו בעזרת טיפול מיקרו-כירורגיה. שני הפצועים הנוספים נכנסו לחדר ניתוח בדקות אלו".

אביו של הפעוט שנפצע קשה בפיגוע, בנימין סיטבון אמר: "בעזרת השם הילד שלי יהיה בסדר. הרגל שלו כמעט נחתכה. לא הייתי בזירת הפיגוע, התקשרו אליי לומר לי שהוא נפצע וטסתי מיד".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו התייחס לפיגוע בפתח ישיבת סיעת מפלגתו ואמר: "אני מבקש לשבח את פעולתם בחודשים האחרונים של אזרחים, שוטרים, חיילים ואנשי כוחות הביטחון, על הפעילות המהירה והנחושה שלהם, שפעם אחר פעם מצילה חיים ומונעת אסונות כבדים הרבה יותר".

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת שהגיע לאירוע מסר: "אני מאחל רפואה שלמה לפצועים. אני מבקש מהתושבים להמשיך ולגלות ערנות. חשוב כמה שיותר מהר לחזור לשגרה, להמשיך בשגרת החיים ולא לתת פרס לטרור".

תגיות:פיגועפיגוע דריסהירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה