חדשות בארץ

הח"כית יוזמת: להפוך את חג ה"נובי גוד" הרוסי לחג ישראלי

בקמפיין שהיא מפרסמת בימים האחרונים, קוראת הח"כית קסניה סבטלובה, להפוך את חג ה"נובי גוד" הרוסי, המקביל ל"סילבסטר" הנוצרי בו נטבחו מיליוני יהודים במשך ההיסטוריה – לחג ישראלי. "כמו המימונה והחינה, הנובי גוד הפך לחג של כולנו", אמרה

אא

ביום ראשון האחרון (אמש), השיקה ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) קמפיין הקורא להפיכת חג ה"נובי גוד" הרוסי, לחג שיצוין בישראל באופן רשמי.

ה"נובי גוד", הינו חג רוסי, המציין את סוף השנה הלועזית ואת תחילתה של השנה החדשה, ונחוג בין ה-31 לדצמבר, ל-1 בינואר. הוא מקביל ל"סילבסטר", שהינו חג נוצרי, שנקרא על שמו של האפיפיור סיבלסטר הראשון, שהביא לשנאת יהודים ולפעולות רבות כנגדם, כאשר במשך ההיסטוריה ידוע על מיליוני יהודים שנטבחו ביום זה, בפוגרומים שאורגנו במיוחד לציון היום, כולל במהלך השואה עצמה. כמו כן, מדובר בחג שהוא אסור בהלכה היהודית, האוסרת לחגוג חגים של עבודה זרה.

בקמפיין, מסבירה סבטלובה כי לחג ה"נובי גוד" אין קשר לדת מסוימת, ולמעשה מדובר בתרבות שהביאו עימם העולים מברית המועצות."קיבוץ הגלויות הרב גוני, הצבעוני, שיוצר פסיפס תרבויות, מסורות, מאכלים וחגים מרכיב פסיפס קסום אחד שהוא החברה הישראלית".

קסניה סבטלובה (צילום: דוברות הכנסת)קסניה סבטלובה (צילום: דוברות הכנסת)

כמו כן, בחרה סבטלובה להשוות בין הקמפיין לחגים ומנהגים יהודים נפוצים, להם שורשים המעוגנים בקודשי ישראל. "המימונה הפכה לחג אותו חוגגים לא רק יוצאי מרוקו, חגיגות חינה לפני חתונה לא שמורות רק ליוצאי תימן, וכך גם הנובי-גוד, חגיגות ראש השנה האזרחי אותו מציינים העולים ממדינות חבר העמים הוא כבר יום של כולנו", כתבה סבטלובה ברשת החברתית פייסבוק.

עוד הסבירה, כי "הנובי-גוד הוא ארוחה חגיגית לרגל השנה החדשה, לא מנהג דתי, שכידוע, היה אסור בברית המועצות לשעבר". לדבריה, ''שימור המגוון התרבותי הישראלי היפיפה וגם הדמוקרטיה הישראלית דורשים מאיתנו סבלנות ופלורליזם".

על היוזמה, קיבלה סבטלובה תגובות רבות. אחד הגולשים, אברהם יוגב, הזכיר לה כאמור את מקורותיו של החג. "כדאי שמישהו יזכיר לח"כית הנאורה שה'חג' הזה של 31 בדצמבר-1 בינואר, היה חג של פוגרומים ביהודים בכל רחבי מזרח אירופה. אז שתמשיך לחגוג וקשט עצי אשוח אצלה בבית ולא תהפוך פוגרומים לחג לאומי".

פרט מעניין לציון הוא, שבילדותה, עלתה חברת הכנסת לארץ יחד עם אימה וסבתה, והתחנכה בבית ספר דתי.

תגיות:סילבסטר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה