חדשות בארץ

עירית לינור: "הנשיא משכתב את חנוכה ומלכלך עלינו באנגלית"

אשת התקשורת והסופרת עירית לינור, יצאה במתקפה חסרת תקדים כנגד הנשיא ראובן ריבלין והתנהגותו בעת הביקור בארה"ב. "ריבלין משכתב את חנוכה כדי למצוא חן בעיני הנשיא אובמה ובעיני רבה רפורמית...צריך להדיר את עצמו מבית הנשיא", טענה בתכניתה ברדיו

אא

הנשיא ריבלין מעורר סערה: אמש (ראשון) יצאה אשת התקשורת והסופרת עירית לינור במתקפה חסרת תקדים כנגד ראובן ריבלין, נשיא המדינה. זאת בעקבות הדלקת הנרות המשותפת שלו עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בהשתתפותה של רבה רפורמית, וכן בהמשך גם השתתפותו בכנס של עיתון "הארץ" השמאלני, במהלך שהותו בארה"ב.

את הדברים אמרה בתוכניתה "המילה האחרונה" בגל"צ. אז התבטאה כנגד ריבלין וטענה כי הוא "צריך להדיר את עצמו מבית הנשיא, ממיקרופונים ומדף הפייסבוק. הדלקת הנרות שהוא עשה בבית הלבן היתה שערורייה של חנפנות, פרשנות של סיפור המכבים שנלחמו על חופש דת, קבלת האחר וחיבוק דובונים".

ראובן ריבלין (צילום: מארק ניימן / GPO)ראובן ריבלין (צילום: מארק ניימן / GPO)

לאחר מכן הוסיפה ושאלה: "תגיד לי, באמת? זה היה הסיפור של חנוכה?", ובתוך כך מתחה ביקורת על הנשיא שלטענתה "משכתב את חנוכה כדי למצוא חן בעיני הנשיא אובמה ובעיני רבה רפורמית שחברה בארגונים של ה-BDS , (ארגוני שמאל ופלסטינים רדיקליים שקוראים לחרם על ישראל – א.כ) שמברכת על הנרות באינשאללה כי זה גם 'חג יודו-מוסלמי'. אינשאללה בחנוכה?", הוסיפה לינור, ''זה היה פשוט... נגעלתי''.

לאחר מכן לא הסתירה את כעסה על כך שבחר להשתתף בכנס "שוברים שתיקה", של עיתון "הארץ" השמלאני, יחד עם נציג מארגון השמאל הקיצוני, מה שעורר את סערתם של רבים. "טליה ששון (עוד שמאלנית קיצונית, מס' 7 בבחירות למר"צ – א.כ) תהיה שם, זה מה שנקרא כנס שמאל, ומקומו של ריבלין שם. שינחה את הפאנלים שם", אמרה לינור.

עוד טענה ש"מדובר בנשיא שהולך ומלכלך עלינו בחו"ל באנגלית וממציא חנוכה חדש בשביל שאובמה יחייך אליו. באמת ביזיון", דברי לינור.

בית הנשיא, שנמנע מלהגיב על טענותיה של לינור, בחר רק למסור בתגובה כי "בית הנשיא ישמח להזמין את עירית לינור לשיח על החג ועל פרשנויות שונות לסיפור המכבים ומאחל לה חג אורים שמח".

תגיות:ראובן ריבלין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה